Jak rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe u dzieci? Ćwiczenia i zabawy
Myślenie przyczynowo – skutkowe nazwano “klejem” poznawczym (M. Tomasello), bo nadaje spójność poznawczą i dzięki temu
O rozwoju dzieci wiemy wszystko, a na pewno bardzo dużo. Chcemy podzielić się z Wami naszą wiedzą i doświadczeniem. W tym dziale znajdziecie książki o rozwoju dzieci w różnych okresach życia, które pomogą Wam usystematyzować informacje na ten temat. Polecamy także pozycje, które w jasny i praktyczny sposób poruszają zagadnienie wczesnej interwencji terapeutycznej, terapii dzieci z poszczególnymi zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych oraz komunikacji językowej. Zachęcamy do przejrzenia naszych propozycji.
Myślenie przyczynowo – skutkowe nazwano “klejem” poznawczym (M. Tomasello), bo nadaje spójność poznawczą i dzięki temu
Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy… o warzywach i owocach po Krakowsku 🙂
Dysleksja obejmuje specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, które mają charakter wielopłaszczyznowy. Często trudności w nauce
Wyświetlanie wszystkich wyników: 33
Wiemy, jakie znaczenie dla każdego rodzica ma prawidłowy rozwój dziecka. Wiemy też, że każdy symptom opóźnienia czy zaburzenia w rozwoju budzi ogromny niepokój. Jeśli zaliczasz się do takiej grupy rodziców, to z pewnością skorzystasz z lektur zgromadzonych przez nas w tym dziale. Polecamy pozycje takich autorów jak: Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo, Elżbieta Wianecka, Iwona Sikorska, Jagoda Cieszyńska Rożek, Aneta Winczewska, Piotr Winczewski, Katarzyna Matyasik i wielu innych. Książki te wyjaśniają i zwracają uwagę na różne zaburzenia, a także pomagają w pracy z dziećmi.
Każda pozycja w naszym sklepie jest wartościowa i godna polecania. Chcemy Wam zaprezentować kilka książek, które często są wybierane przez naszych klientów:
Pozycja “Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dziecka” (J. Cieszyńska-Rożek) przedstawia zarówno teoretyczne podstawy rozwoju dziecka, jak i opisuje zaburzenia rozwoju funkcji poznawczych i komunikacji językowej (takich jak: dwujęzyczność i wielojęzyczność, opóźniony rozwój mowy, wady wymowy, zagrożenie dysleksją, jąkanie dziecięce, alalia, afazja, zaburzenia słuchu, Zespół Downa, Zespół Aspergera) oraz wyjaśnia podstawy, na których powstała Metoda Krakowska i praktyczne zastosowanie wszystkich jej technik.
Polecamy także książki z serii “Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego” (J. Cieszyńska- Rożek) dotyczą one następujących sfer rozwoju poznawczego : wzrok, słuch i ruch. Znajomość przebiegu rozwoju percepcji wzrokowej i słuchowej oraz motoryki dużej i małej dziecka, pomaga w dobraniu odpowiedniej stymulacji poszczególnych sfer.
Dla osób rozpoczynających nauczanie czytania metodą Symultaniczno- Sekwencyjną Ⓡ, pomocna może się okazać książka “Kocham się uczyć. Poradnik dla rodziców i nauczycieli” (Jagoda Cieszyńska), która w jasny sposób przedstawia zasady tej metody oraz i jej poszczególne etapy.
Podstaw teoretycznych dostarczy także książka “Jak uczy się mózg” (M. Spitzer). Wyjaśniono w niej w jaki sposób uczy się mózg człowieka oraz od jakich mechanizmów myślenia zależy umiejętność uczenia się. Polecana pozycja przedstawiająca programowanie języka w umyśle dziecka to “Programowanie języka w terapii logopedycznej” (Z. Orłowska- Popek). Można w niej znaleźć opis procesu budowania systemu językowego na przykładzie dzieci niesłyszących.
Jeśli masz jakieś pytania to zapraszamy do kontaktu z nami. Chętnie podpowiemy, która z książek będzie idealnie trafiała w Twoje potrzeby.
Realizacja: Big Project & Nedio
W czwartek i piątek 15, 16 sierpnia mamy wolne.
Zamówienia złożone w te dni wyślemy po weekendzie. (poniedziałek 19 sierpnia)
* W tym okresie można składać zamówienia. Informacja dotyczy czasu wysyłki.
Sklep juniora.pl od lat zaopatruje placówki oświatowe w pomoce dydaktyczne, terapeutyczne i logopedyczne. Zawsze chętnie służymy pomocą w wyborze produktów i staramy się jak najbardziej ułatwić proces zakupu.