Wczesna Diagnoza I Terapia Zaburzeń Autystycznych. Metoda Krakowska

Cena:

84,49 

Na stanie

AC025

3-7 dni
Z uwagi na dużą ilość zamówień czas może być nieco wydłużony, niż standardowe 1-3 dni.

Podziel się ze znajomymi!

Facebook
WhatsApp
Email

Wczesna Diagnoza I Terapia Zaburzeń Autystycznych. Metoda Krakowska

Jest to książka niezastąpiona! Bardzo przydatna dla rodziców, pedagogów, terapeutów, psychologów.

Profesor Jagoda Cieszyńska przystępnym językiem opisuje między innymi:

– przyczyny zaburzeń autystycznych
– pierwsze objawy autyzmu u dzieci
– sposobach diagnozowania zaburzeń
– problemy z jakimi spotykają się rodzice dzieci zaburzonych
– praktyczne sposoby na radzenia sobie z traumą, strachem przed przyszłością, codziennymi zmaganiami takimi jak np. bunt u dzieci
– jak znaleźć w sobie siłę by walczyć o zdrowie dziecka
– wskazówki dla terapeutów dzieci z zaburzeniami autystycznymi
– najnowsze odkrycia neurobiologiczne
– ćwiczenia i praktyczne wskazówki jak ćwiczyć z dzieckiem autystycznym wg Metody Krakowskiej.


Spis treści

Drogi Czytelniku!

Wstęp

I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu

1. Diagnoza – refleksje teoretyczne

2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV,

CHAT CARS)

2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10

2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV

2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT

2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS

3. Zachowania autystyczne – stereotypy i fakty

3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające

3.2. Niechęć do zmian

4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?

5. Terapia behawioralna – źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania

5.1. Historia Marcinka

II. Wczesna diagnoza – zagrożenie autyzmem

1. Zagrożenia współczesności

1.1. Karmienie

1.2. Zdobywanie przestrzeni

1.3. Rozwijanie mowy

1.4. Stymulacja obrazem

1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci

1.6. Trening czystości

1.7. Problem szczepionek skumulowanych

1.8. Późna diagnoza – konsekwencje

1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu

1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia

1.9.2. Dzieci w drugim roku życia

1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia

2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu

2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia

2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe

2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia

2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych

2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu – test S.O.N.

2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się – Międzynarodowa Wykonaniowa

Skala Leitera

2.3. Diagnoza dominacji stronnej

2.4. Zabawa

2.5. Naśladownictwo

2.6. Język i komunikacja

2.7. Spostrzeganie wzrokowe

2.8. Spostrzeganie słuchowe

2.9. Zachowania społeczne

2.10. Funkcje motoryczne

3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej

3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu

3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią

4. Wywiad z rodzicami – spojrzenie praktyka

III. Terapia psychologiczna

1. Problemy psychologiczne

1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia

1.2. Terapia rodziny

1.3. Zadania terapeutyczne dla matki

1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca

1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców

1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii

1.6.1. Starsza siostra i starszy brat

1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat

1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem

1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami

1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka

1.10. Etapy uczenia się

IV. Terapia neurobiologiczna

1. Terapia słuchowa

1.1. Ćwiczenia słuchowe – dźwięki niewerbalne

1.2. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia,

wyrażenia dźwiękonaśladowcze)

1.3. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczno-sekwencyjne

1.4. Ćwiczenia słuchowe – sekwencyjne (zdania)

1.5. Echolalie

2. Terapia funkcji wzrokowych

2.1. Kontakt wzrokowy

2.2. Rozszerzanie pola widzenia

2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności

2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym

2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym

2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków

3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych

i dotykowych

4. Stymulacja rozwoju zabawy

4.1. Zabawy imitujące jedną czynność

4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami

4.3. Zabawy z regułami

4.4. Zabawy tematyczne

4.5. Zabawy językowe

5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu

5.1. Szeregowanie

5.2. Sekwencje

5.3. Relacje

6. Terapia zachowań społecznych

6.1. Rodzina jako grupa społeczna

6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej

7. Stymulacja funkcji motorycznych

8. Ćwiczenia pamięci

8.1. Pamięć symultaniczna

8.2. Pamięć sekwencyjna

9. Ćwiczenia myślenia

9.1. Kategoryzowanie

9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego

9.3. Kodowanie

10. Kształtowanie systemu językowego

10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi

10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) – metoda E. Wianeckiej

10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R)

10.3.1. Etapy nauki czytania

10.3.2. Gesty artykulacyjne

10.4. Metoda komunikacyjna

10.5. Metoda kognitywna

10.6. Dzienniki wydarzeń – metoda W. Zuziowej

10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka

V. Historie prawdziwe

1. Jaś

1.1. Diagnoza

1.2. Po pierwszym tygodniu terapii

1.3. Po dwóch tygodniach terapii

1.4. Po czterech tygodniach terapii

1.5. Po 15 tygodniach terapii

1.6. Po 17 tygodniach terapii

1.7. Po 22 tygodniach terapii

1.8. Po 24 tygodniach terapii

2. Pawełek

2.1. Diagnoza

2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii

3. Dawid

Zakończenie


ISBN: 978-83-931685-0-7

Ilość stron: 308
Wydanie: I
Okładka: twarda

Książka „Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych” to wydawnictwo Metody Krakowskiej. Wszystkie zestawy oferowane przez Centrum Diagnostyczne stanowią bardzo istotną część oferowanego przez nasz sklep asortymentu, gdyż naszą ideą od samego początku jest dostarczanie profesjonalnego wyposażenia niezbędnego do prowadzenia terapii wg Metod Krakowskiej®. Jeśli mają Państwo problem z wyszukaniem potrzebnych materiałów dydaktycznych, gorąco zapraszamy do kontaktu z naszą infolinią.

Metoda Krakowska® od lat jest z sukcesami wykorzystywana w terapii dzieci z objawami ze spektrum autyzmu, porażenia mózgowego czy afazji. Przede wszystkim polega ona na Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauce Czytania® autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej. Nauce czytania towarzyszy wiele innych ćwiczeń funkcji poznawczych różnego typu. Materiały dostarczane przez Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej udostępniamy w sklepie Juniora.pl między innymi w kategoriach: grafomotoryka, motoryka mała i duża, historyjki obrazkowe, nauka czytania – samogłoski oraz nauka zabawy. Centrum diagnostyczne Metody Krakowskiej® cyklicznie organizuje także rozmaite kursy i szkolenia uwzględniające potrzeby rodziców oraz terapeutów.

Historyjki Obrazkowe Z Życia Wzięte - 20902

Opinie o sklepie Juniora.pl

Zobacz więcej ciekawych produktów

Zobacz też aktualne promocje

Odwiedź nas na Facebooku!
Aktualności

Urlop!

W czwartek i piątek 15, 16 sierpnia mamy wolne.

Zamówienia złożone w te dni wyślemy po weekendzie. (poniedziałek 19 sierpnia)

* W tym okresie można składać zamówienia. Informacja dotyczy czasu wysyłki.

Ja W Bezpiecznym Świecie - 34740
Placówki oświatowe

Sklep juniora.pl od lat zaopatruje placówki oświatowe w pomoce dydaktyczne, terapeutyczne i logopedyczne. Zawsze chętnie służymy pomocą w wyborze produktów i staramy się jak najbardziej ułatwić proces zakupu.

  • Wystawiamy faktury dla placówek oświatowych z odroczonym terminem płatności 14 dni.
  • Na fakturze VAT widnieją oddzielne dane Nabywcy i Odbiorcy, bez nazwiska zamawiającego
  • Masz pytania? Chętnie odpowiemy 😉

👉🏼 Więcej informacji

WYŚLIJ KOSZYK