Samogłoskowy zawrót głowy
Samogłoskowy zawrót głowy,czyli wprowadzamy samogłoski Trafiłeś tutaj drogi rodzicu, terapeuto poszukując odpowiedzi na pytanie, jak to
„Słucham i uczę się mówić” to seria logopedyczna obejmująca program ćwiczeń językowych. Mają one na celu poprawę uwagi i koncentracji dziecka, kształtowanie poprawnego wzorca mowy oraz mają skłaniać dziecko do swobodnego naśladowania wypowiedzi. W skład serii „Słucham i uczę się mówić” wchodzi 15 zestawów – książeczki + płyty CD. Program przewiduje ćwiczenia na SŁUCHAWKACH dwa razy dziennie po 6-10 minut lub zgodnie z tym jak zaleci terapeuta.
Samogłoskowy zawrót głowy,czyli wprowadzamy samogłoski Trafiłeś tutaj drogi rodzicu, terapeuto poszukując odpowiedzi na pytanie, jak to
Rodzina to Skarb i w naszym życiu i w Metodzie Krakowskiej 🙂 Nowa pomoc z wydawnictwa
Ostatnie 3 z naszych 10 propozycji najlepszych pomocy terapeutycznych, które polecamy zwłaszcza rodzicom pracującym z dziećmi
Wyświetlanie wszystkich wyników: 17
Seria „Słucham i uczę się mówić” obejmuje:
Seria „Słucham i uczę się mówić” przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami rozwoju tj. autyzm, ZA, alalia, jąkanie itd. Najważniejsze podczas przeprowadzania tego ćwiczenia jest słuchanie przez słuchawki nauszne. Rodzic może słuchać z dzieckiem dzięki użyciu rozgałęziacza do słuchawek i kierować uwagę dziecka na odpowiednie ilustracje.
Niedopuszczalne jest słuchanie programu słuchowego z tzw. “wolnego pola”, czyli tak jak zazwyczaj słuchamy radia. Taki sposób słuchania jest nieskuteczny. Natomiast słuchanie w słuchawkach nausznych odcina dopływ rozpraszających bodźców zewnętrznych. Nagranie programu jest przygotowane i poddane edycji elektronicznej w taki sposób, aby długość brzmienia samogłosek i spółgłosek była równej długości, a to z kolei, ułatwia stymulację percepcji słuchowej oraz percepcję mowy.
Poszczególne części tej serii logopedycznej są uporządkowane zgodnie z etapami nabywania języka oraz nauki czytania i są kompatybilne z pozostałymi pomocami do terapii Metodą KrakowskąⓇ (takimi jak na przykład: “Moje sylabki”, “Kocham czytać”). Dlaczego stosuje się program słuchowy „Słucham i uczę się mówić”?
Jest to najskuteczniejsza forma stymulacji percepcji słuchowej w celu pobudzenia lewej półkuli oraz nauki słuchania mowy. Okazuje się, iż wskutek wielu czynników dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w większości wypadków nie chcę słuchać mowy próbując ją zagłuszyć własnymi realizacjami lub w inny sposób. Słuchanie w słuchawkach nausznych uniemożliwia “wyłączanie się” na odbiór mowy. Program słuchowy „Słucham i uczę się mówić” jednocześnie łączy oddziaływanie według układu ruch- wzrok- słuch. W praktyce to oznacza, że jego oddziaływanie jest trójmodalne i dlatego jest wysoce skuteczne w nauce odbioru mowy, naśladownictwa oraz w nauce tworzenia asocjacji pomiędzy znakiem graficznym a danym obiektem. Ponadto poprawia koncentrację i uwagę dziecka. Istotne jest, aby podczas sesji dziecko patrzyło na odpowiednią ilustrację oraz powtarzało to, co słyszy. Jeśli dziecko jeszcze nie powtarza, dorosły powinien dawać odpowiedni wzorzec powtarzając w przeznaczonych do tego momentach sesji.
Wiele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi po stymulacji z użyciem serii logopedycznej „Słucham i uczę się mówić” zaczęło powtarzać i w połączeniu z odpowiednimi, codziennymi oddziaływaniami terapeutycznymi, zaczęło również mówić. Dlatego tak istotne jest postępowanie według zaleceń terapeuty i nie poddawanie się pomimo początkowej niechęci dziecka do założenia słuchawek i odbioru programu słuchowego.
Realizacja: Big Project & Nedio
Od 7 do 11 sierpnia mamy urlop.
Zamówienia złożone do
godz. 10.00 4 sierpnia
wysyłamy normalnie, a późniejsze
po 11 sierpnia.
* W tym okresie można składać zamówienia. Informacja dotyczy czasu wysyłki.