Ćwiczenia z dzieckiem w domu – jak poradzić sobie z manipulacjami?
Prowadzenie ćwiczeń w domu bywa wyzwaniem dla niejednego rodzica. Znalezienie czasu na nie pośród wielu obowiązków
„Słucham i uczę się mówić” to seria logopedyczna obejmująca program ćwiczeń językowych. Mają one na celu poprawę uwagi i koncentracji dziecka, kształtowanie poprawnego wzorca mowy oraz mają skłaniać dziecko do swobodnego naśladowania wypowiedzi. W skład serii „Słucham i uczę się mówić” wchodzi 15 zestawów – książeczki + płyty CD. Program przewiduje ćwiczenia na SŁUCHAWKACH dwa razy dziennie po 6-10 minut lub zgodnie z tym jak zaleci terapeuta.
Prowadzenie ćwiczeń w domu bywa wyzwaniem dla niejednego rodzica. Znalezienie czasu na nie pośród wielu obowiązków
Samogłoskowy zawrót głowy,czyli wprowadzamy samogłoski Trafiłeś tutaj drogi rodzicu, terapeuto poszukując odpowiedzi na pytanie, jak to
“Neurologiczne podstawy rozwoju poznawczego” – okiem logopedy. Najnowsza książka prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek zapowiada cykl publikacji poradnikowych
Wyświetlanie wszystkich wyników: 17
Seria „Słucham i uczę się mówić” obejmuje:
Seria „Słucham i uczę się mówić” przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami rozwoju tj. autyzm, ZA, alalia, jąkanie itd. Najważniejsze podczas przeprowadzania tego ćwiczenia jest słuchanie przez słuchawki nauszne. Rodzic może słuchać z dzieckiem dzięki użyciu rozgałęziacza do słuchawek i kierować uwagę dziecka na odpowiednie ilustracje.
Niedopuszczalne jest słuchanie programu słuchowego z tzw. “wolnego pola”, czyli tak jak zazwyczaj słuchamy radia. Taki sposób słuchania jest nieskuteczny. Natomiast słuchanie w słuchawkach nausznych odcina dopływ rozpraszających bodźców zewnętrznych. Nagranie programu jest przygotowane i poddane edycji elektronicznej w taki sposób, aby długość brzmienia samogłosek i spółgłosek była równej długości, a to z kolei, ułatwia stymulację percepcji słuchowej oraz percepcję mowy.
Poszczególne części tej serii logopedycznej są uporządkowane zgodnie z etapami nabywania języka oraz nauki czytania i są kompatybilne z pozostałymi pomocami do terapii Metodą KrakowskąⓇ (takimi jak na przykład: “Moje sylabki”, “Kocham czytać”). Dlaczego stosuje się program słuchowy „Słucham i uczę się mówić”?
Jest to najskuteczniejsza forma stymulacji percepcji słuchowej w celu pobudzenia lewej półkuli oraz nauki słuchania mowy. Okazuje się, iż wskutek wielu czynników dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w większości wypadków nie chcę słuchać mowy próbując ją zagłuszyć własnymi realizacjami lub w inny sposób. Słuchanie w słuchawkach nausznych uniemożliwia “wyłączanie się” na odbiór mowy. Program słuchowy „Słucham i uczę się mówić” jednocześnie łączy oddziaływanie według układu ruch- wzrok- słuch. W praktyce to oznacza, że jego oddziaływanie jest trójmodalne i dlatego jest wysoce skuteczne w nauce odbioru mowy, naśladownictwa oraz w nauce tworzenia asocjacji pomiędzy znakiem graficznym a danym obiektem. Ponadto poprawia koncentrację i uwagę dziecka. Istotne jest, aby podczas sesji dziecko patrzyło na odpowiednią ilustrację oraz powtarzało to, co słyszy. Jeśli dziecko jeszcze nie powtarza, dorosły powinien dawać odpowiedni wzorzec powtarzając w przeznaczonych do tego momentach sesji.
Wiele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi po stymulacji z użyciem serii logopedycznej „Słucham i uczę się mówić” zaczęło powtarzać i w połączeniu z odpowiednimi, codziennymi oddziaływaniami terapeutycznymi, zaczęło również mówić. Dlatego tak istotne jest postępowanie według zaleceń terapeuty i nie poddawanie się pomimo początkowej niechęci dziecka do założenia słuchawek i odbioru programu słuchowego.
Realizacja: Big Project & Nedio