DODAJ DO ULUBIONYCH cz. 2
Kolejne propozycje z naszych 10 ulubionych pomocy to: Propozycja nr 5 “Misiowa rodzinka” „Misiowa rodzinka. Liczmany”
W tym dziale jest wiele książek, które pomagają usystematyzować wiedzę na temat rozwoju dzieci w różnym wieku, między innymi dzieci w wieku przedszkolnym, oraz o różnorodnych zaburzeniach w jego przebiegu. Ponadto, w jasny i praktyczny sposób poruszają zagadnienie wczesnej interwencji terapeutycznej oraz terapii dzieci z poszczególnymi zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych oraz komunikacji językowej. Zachęcamy do przejrzenia naszych propozycji i życzymy miłej lektury.
Kolejne propozycje z naszych 10 ulubionych pomocy to: Propozycja nr 5 “Misiowa rodzinka” „Misiowa rodzinka. Liczmany”
Samogłoskowy zawrót głowy,czyli wprowadzamy samogłoski Trafiłeś tutaj drogi rodzicu, terapeuto poszukując odpowiedzi na pytanie, jak to
Kilka dni temu byłam uczestnikiem szkolenia prowadzonego przez panią prof. Jagodę Cieszyńską „Terapia neurobiologiczna dla początkujących”.
Wyświetlanie wszystkich wyników: 32
W tym dziale można znaleźć pozycje książkowe dotyczące rozwoju oraz terapii dziecka.
Jedną z polecanych lektur dla rodziców, terapeutów oraz nauczycieli jest “Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska”. Napisała ją prof. Jagoda Cieszyńska i jest zredagowana w bardzo przystępnym języku. Jest to zbiór praktycznej wiedzy na temat wczesnej diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu. Wyjaśniono w niej jak krok po kroku możemy ćwiczyć z dzieckiem.
Kolejny “niezbędnik” to książka autorstwa dr Marty Korendo, która posiada duże doświadczenie w diagnozie i terapii dzieci. “Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z Zespołem Aspergera” omawia jaką wartość diagnostyczną mają wypowiedzi osób z Zespołem Aspergera. Książka ta jest praktyczna zarówno dla rodziców, jak i dla terapeutów, ponieważ omawia typowe zaburzenia i trudności dla osób z Zespołem Aspergera oraz zawiera zalecenia terapeutyczne. Dzieci z Zespołem Aspergera wykazują między innymi trudności w rozumieniu i przestrzeganiu reguł społecznych, dlatego bardzo często starają się manipulować dorosłymi oraz innymi osobami w swoim otoczeniu. W książce dr Korendo można znaleźć nie tylko przykłady takich manipulacji, ale także wskazówki w jaki sposób na nie reagować w celu niwelowania niepożądanych zachowań.
Pozycja “Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dziecka” (J. Cieszyńska) przedstawia zarówno teoretyczne podstawy rozwoju dziecka, jak i opisuje zaburzenia rozwoju funkcji poznawczych i komunikacji językowej (takich jak: dwujęzyczność i wielojęzyczność, opóźniony rozwój mowy, wady wymowy, zagrożenie dysleksją, jąkanie dziecięce, alalia, afazja, zaburzenia słuchu, Zespół Downa, Zespół Aspergera) oraz wyjaśnia podstawy, na których powstała Metoda Krakowska i praktyczne zastosowanie wszystkich jej technik.
Polecamy także książki z serii “Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego” (J. Cieszyńska- Rożek) dotyczą one następujących sfer rozwoju poznawczego : wzrok, słuch i ruch. Znajomość przebiegu rozwoju percepcji wzrokowej i słuchowej oraz motoryki dużej i małej dziecka, pomaga w dobraniu odpowiedniej stymulacji poszczególnych sfer.
Dla osób rozpoczynających nauczanie czytania metodą Symultaniczno- Sekwencyjną Ⓡ, pomocna może się okazać książka “Kocham się uczyć. Poradnik dla rodziców i nauczycieli” (Jagoda Cieszyńska), która w jasny sposób przedstawia zasady tej metody oraz i jej poszczególne etapy.
Podstaw teoretycznych dostarczy także książka “Jak uczy się mózg” (M. Spitzer). Wyjaśniono w niej w jaki sposób uczy się mózg człowieka oraz od jakich mechanizmów myślenia zależy umiejętność uczenia się. Polecana pozycja przedstawiająca programowanie języka w umyśle dziecka to “Programowanie języka w terapii logopedycznej” (Z. Orłowska- Popek). Można w niej znaleźć opis procesu budowania systemu językowego na przykładzie dzieci niesłyszących.
Realizacja: Big Project & Nedio