Ćwiczenia Wnioskowania Przez Analogię
Analogia to metoda rozumowania, w której szuka się tych samych relacji w różnych sytuacjach, bądź stosuje się te same schematy rozumowania w odmiennych warunkach.
Analogia ułatwia transfer (przenoszenie) wiedzy i szczegółowych rozwiązań z jednego problemu na drugi, a nawet z jednej dziedziny na zupełnie inną. Obok kategoryzacji analogia stanowi istotny wymiar rozwoju intelektualnego człowieka.
Myślenie przez analogię warunkuje skuteczne uczenie się odmiany wyrazów i umiejętność budowania zdań gramatycznie poprawnych, przyswajanie reguł społecznych i ich stosowanie w kontaktach indywidualnych i grupowych.
Ponieważ myślenie przez analogie wymaga:
⁃ dostrzeżenia relacji,
⁃ dostrzeżenia różnic,
⁃ dokonania analizy,
⁃ odkrycia reguły,
⁃ wykorzystania reguły,
jest ono przede wszystkim zależne od funkcji lewej półkuli mózgu.
Ćwiczenia rozumowania przez analogię powinny być prowadzone w przypadkach zaburzeń komunikacji językowej, zakłóceń uwagi i koncentracji oraz w sytuacji specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu.
W zależności od zastosowanego materiału analogie można podzielić na: atematyczne (abstrakcyjne), tematyczne, językowe (na materiale werbalnym).
Pomoc “Ćwiczenia wnioskowania przez analogię” składa się z szesnastu tablic. Do każdej z nich przypisane są trzy obrazki, spośród których należy wybrać ten, który pasuje w puste miejsce na tablicy. Każda tablica ilustruje jedną regułę, którą dziecko musi zaobserwować na podstawie dwóch par obrazków i zastosować w odniesieniu do trzeciej pary. Tablice różnią się trudnością – dla każdego dziecka trudność analogii jest warunkowana przede wszystkim doświadczeniem.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Metody Krakowskiej
Produkt “Ćwiczenia wnioskowania przez analogię” wydawany jest przez cenione Wydawnictwo Metody Krakowskiej. Wszystkie pomoce logopedyczne oferowane przez Centrum Diagnostyczne stanowią bardzo istotną część posiadanego przez sklep Juniora.pl asortymentu, gdyż naszym celem jest przede wszystkim zapewnianie profesjonalnego wyposażenia potrzebnego do prowadzenia terapii wg Metod Krakowskiej®. Jeśli mają Państwo problem ze znalezieniem wszystkich materiałów dydaktycznych, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi sprzedawcami.
Metoda Krakowska® od lat jest z sukcesami wykorzystywana w terapii dzieci z objawami ze spektrum autyzmu, porażenia mózgowego czy alalii. W dużej mierze opiera się ona na Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauce Czytania®. Całemu procesowi terapeutycznemu towarzyszy mnóstwo innych ćwiczeń funkcji poznawczych z zakresu różnych sfer. Pomoce dydaktyczne dostarczane przez Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej udostępniamy w sklepie Juniora między innymi w działach: grafomotoryka, emocje i relacje społeczne, historyjki obrazkowe, nauka czytania – samogłoski oraz matematyka dla dzieci. Centrum Metody Krakowskiej cyklicznie organizuje także praktyczne warsztaty, szkolenia oraz webinary uwzględniające potrzeby rodziców oraz opiekunów i terapeutów.