Kiedy uczymy dzieci czytać dobrze jest, aby dzieci czytały zawsze na głos ponieważ ma to ogromny wpływ na kontrolę słuchową, czytanie po cichu pozwala na przyswajanie sobie tekstu wyłącznie przez analizator wzrokowy. Uczniowie klas 4 potrafią już płynnie czytać ze zrozumieniem, jednak potrzebują uwagi rodzicielskiej
Zalecane ćwiczenie w celu sprawdzenia umiejętności ucznia w klasie 4:
Sprawdzenie co dziecko zapamiętało z przeczytanego tekstu- ćwiczenie to wykonuje się za pośrednictwem pytań: na przykład kto jest głównym bohaterem, jakimi cechami odznacza się bohater? jaka jest tematyka tekstu? -to tylko jedne z pytań, które można poruszyć. Jeśli dziecko prawidłowo odpowiada, to znaczy że tekst jest dla niego logiczny, co jest jednym z głównych czynników umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Test może również bardzo dobrze wpływać na pamięć i koncentrację.
Ćwiczenia które są w zeszycie czytania ze zrozumieniem dla klas 4 są dostosowane do wieku i możliwości ucznia, tematyką tekstów są opowieści na łamach codziennego życia, co sprzyja rozwijaniu wyobraźni jak również zagadnienia są bliskie dziecku, ponieważ sam w nich uczestniczy lub jest ich obserwatorem.
Zestaw zawiera 11 testów sprawdzających umiejętność cichego czytania ze zrozumieniem. Ćwiczenia zostały przygotowane w oparciu o fragmenty utworów literackich, wybrane z wykazu lektur obowiązkowych nowej podstawy programowej języka polskiego z 2017 roku - klasa IV.
Praca z zestawem ma na celu kształtowanie i rozwijanie zdolności rozumienia tekstu oraz doskonalenie umiejętności koncentracji, które są konieczne na każdym etapie edukacyjnym.
Testy posiadają oddzielne karty z odpowiedziami i punktacją, co umożliwia wykorzystanie ćwiczeń zarówno podczas zajęć w szkole, jak i w trakcie indywidualnej pracy ucznia w domu.
Grażyna Małgorzata Nowak - polonistka z pasją, egzaminator OKE, nauczyciel dyplomowany z ponad dwudziestoletnim stażem. "Czytanie ze zrozumieniem" jest efektem jej wieloletnich doświadczeń dydaktycznych i chęci stworzenia aktualnej (opartej na najnowszej podstawie programowej), przydatnej pomocy dla uczniów i nauczycieli zreformowanej szkoły podstawowej.
Autor: Grażyna Małgorzata Nowak
ISBN: 978-83-65423-95-5
Liczba stron: 66
Format: A4
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzję