waluta:  
Strona głównaBlog JunioraTAKI SAM-WSTĘP DO KATEGORYZACJI
APOMUBELI KOSMICZNE SYLABY
Szybki podgląd
99,00 zł
PRZECIWIEŃSTWA - AKADEMIA CZUCZU
Szybki podgląd
34,92 zł 29,68 zł
ZAPAMIĘTAJ JAK NAJWIĘCEJ - POZIOM ŚREDNI
Szybki podgląd
18,90 zł
UKŁADANKA WARSTWOWA MIŚ 2 GOKI
Szybki podgląd
27,52 zł
MASA PLASTYCZNA SZALONA FARMA
Szybki podgląd
37,25 zł
UCZĘ SIĘ PIERWSZYCH SŁÓWEK
Szybki podgląd
55,20 zł 46,92 zł
SŁOWA W AKCJI- ŁĄKA, LAS, JEZIORO
Szybki podgląd
31,99 zł
WIERSZYKI ĆWICZĄCE JĘZYKI CZYLI RYMOWANKI LOGOPEDYCZNE DLA DZIECI
Szybki podgląd
33,15 zł
SYLABOWY BOX
Szybki podgląd
155,54 zł
ZWIERZĘTA FARMA (72 SZTUKI) LICZMANY
Szybki podgląd
109,90 zł
PRALKA Z WYRAZAMI
Szybki podgląd
59,16 zł
CZASOWNIKI LICZBA POJEDYNCZA
Szybki podgląd
36,00 zł
NAKARM WIELORYBA
Szybki podgląd
32,62 zł
UKŁADANKA ZRĘCZNOŚCIOWA KRZESŁA-GOKI
Szybki podgląd
106,45 zł
RZECZOWNIKI ZABAWKI
Szybki podgląd
12,00 zł
GRANIE W PRANIE
Szybki podgląd
79,96 zł
Piszą o nas
    
Juniora.pl - laureat nagrody

TAKI SAM-WSTĘP DO KATEGORYZACJI

Zaczynamy od przedmiotów.  Dziecko dopasowuje taki sam przedmiot . Mogą to być kubeczki, zabawki, klamerki, klocki, autka, liczmany, nakrętki, cukierki, a także ustawione na dywanie kręgle, czy piłki i wiele  innych przedmiotów, które są takie same.





Można także ćwiczyć: "Daj taki sam".



Nauka znaczeń, takie samo słowo : "Auto - auto. Lala - lala."



Kolejnym etapem jest dopasowywanie obrazka do przedmiotu. Dopiero kiedy dziecko będzie potrafiło to zrobić, można przejść do pracy na samych obrazkach.




Zaczynamy od obrazków tematycznych kolorowych, później tematycznych czarno białych. Możemy używać tu np. gier memo; naklejek piankowych; własnych rysunków, które możemy skopiować ;„kart Piotrusia” (jeżeli mają takie same pary); przez siebie stworzonych pomocy z gazetek reklamowych. Urozmaiceniem może być np. samodzielne wklejanie takiego samego rysunku do zeszytu.






Kolejno, wprowadzamy  materiał atematyczny kolorowy (np. figury geometryczne), potem czarno biały symboliczny (literopodobny)i samogłoski, a z czasem sylaby.






Zgodnie z zasadami terapii neurobiologicznej ćwiczenia "taki sam" powinny być wykonywane od lewej strony do prawej, po ówczesnym pokazaniu dziecku reguły zadania. Może to być utrudnione na początku pracy lub w przypadku dzieci z problemami ruchowymi - wtedy pracujemy ręką dziecka.
Wyjątkiem tej zasady jest sytuacja, kiedy dziecko otrzymuje do rączki pojedyncze obrazki do dołożenia.
Dziecko powinno pracować zawsze wybraną ręką, a terapeuta lub rodzic powinien siedzieć po prawej stronie dziecka:)
Ćwiczenia „ taki sam” to przygotowanie do nauki czytania, robimy je oczywiście równolegle z innymi elementami Metody Krakowskiej i zgodnie z etapem rozwojowym dziecka.

Miłej zabawy!


Aleksandra Lashmann z synkiem Frankiem








Zobacz też:

MENU BLOGA       NAUKA CZYTANIA - SAMOGŁOSKI     SAMOGŁOSKOWY ZAWRÓT GŁOWY       TAKI SAM  


 ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.1            ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.2               GRAFOMOTORYKA     


 ĆWICZENIA PAMIĘCI                     KATEGORYZACJA           WYKLUCZANIE ZE ZBIORU               ANALOGIE


ĆWICZENIA  LEWOPÓŁKULOWE        PROGRAMOWANIE JĘZYKA           LUSTERECZKO POWIEDZ ....      O RANY POKÓJ SYPIALNY!   



 NA STRAGANIE W DZIEŃ TARGOWY        
'ZNAJDŹ I POLICZ KOLORY' HAPE       LALECZKI W KROPECZKI I PASECZKI     
 


 DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 1              DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 2               DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 3        



Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.