Pomoce dydaktyczne przedszkole
W tym dziale można znaleźć pozycje niezbędne do pracy z dziećmi w przedszkolu jaki i gabinecie terapeutycznym. Pomoce dydaktyczne dedykowane są dzieciom w wieku poniemowlęcym i przedszkolakom . W tym okresie niezwykle ważne jest aby stymulować wszystkie sfery rozwoju dziecka. Przede wszystkim najważniejsza w tym okresie jest zabawa- podstawowa forma aktywności dziecka, w wyniku której dziecko rozwija swoją mowę oraz sferę społeczno- emocjonalną. Liczne zabawki i akcesoria do zabawy tematycznej ułatwią to ciekawe zadanie dorosłym. Szczególne znaczenie w nabywaniu mowy i umiejętności komunikacyjnych ma zabawa dla dzieci z autyzmem. Stymulowanie umiejętności naśladownictwa sekwencji ruchowych dorosłego warunkuje postępy także w dziedzinie języka. Można także odnaleźć liczne materiały przedstawiające poszczególne części mowy, z którymi będzie zapoznawane dziecko w toku terapii, np. podstawowe rzeczowniki i czasowniki. Dzięki wprowadzaniu wybranych części mowy zgodnie z ich frekwencją odpowiednią dla danego etapu rozwoju mowy, dziecku łatwiej jest wejść na oczekiwany poziom rozwoju mowy. Nasze pomoce dydaktyczne ułatwią zrealizowanie powyższych zadań.Pomoce dydaktyczne dla nauczycieli przedszkola
Dobór odpowiednich pomocy dydaktycznych dla nauczycieli przedszkola jest istotny, ponieważ oprócz strony merytorycznej, liczy się także atrakcyjność formy przedstawienia materiału dla dziecka. Dlatego szczególnie ważne jest to w terapii dzieci z autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwoju, kiedy pomoce dydaktyczne powinny się jak najczęściej zmieniać, aby stymulować naturalną ciekawość dziecka i dzięki temu osiągać lepsze efekty oddziaływań terapeutycznych. W tym dziale znajdą Państwo także proste gry typu memory, domino - idealne pomoce dydaktyczne wprowadzające dziecko w świat zasad gry i zdrowej rywalizacji z drugim człowiekiem.Ponadto, wiele pomocy dydaktycznych dla przedszkola jest idealnych do prowadzenia grupowej nauki czytania metodą symultaniczno- sekwencyjną Ⓡ. Nauka w grupie wiąże się z ogromem pozytywnych emocji. Takie sytuacje warto wykorzystywać jako wprowadzenie do ciekawego świata emocji i uczuć. Każdy przedszkolak powinien znać podstawowe emocje, zarówno te przyjemne, jak i te trudne. O tych drugich warto pamiętać, ponieważ trening umiejętności społecznych oraz regulowania zachowania powinien być prowadzony już od najmłodszych lat u każdego z dzieci.