Neurologopedia. Glottodydaktyka I Logopedia z Perspektywy Neurobiologicznej. Tom 2
Publikacja stanowi drugą część serii wydawniczej “Neurologopedia”, która jest zbiorem artykułów będących naukową refleksją nad procesem uczenia się języka w sytuacji dwu- i wielojęzyczności. Polecana zarówno specjalistom – glottodydaktykom, neurologopedom, logopedom, pedagogom, jak i rodzicom i nauczycielom.
Autorzy:
- Marzena Błasiak-Tytuła
- Dominika Bucko
- Jagoda Cieszyńska-Rożek
- Przemysław E. Gębal
- Agnieszka Jasińska
- Magdalena Kalita
- Sławomira Kołsut
- Marta Korendo
- Ewa Krauss
- Małgorzata Małolepsza
- Faustyna Mounis
- Zdzisława Orłowska-Popek
- Magdalena Peterek
- Marek Pieniążek
- Adriana Prizel-Kania
- Anna Seretny
- Anna Siudak
- Agnieszka Ślęzak
- Małgorzata Waliszko
- Jowita Wilk
- Ewa Źródlewska-Banachowicz
Pod redakcją: Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek, Anna Siudak
Znajdujące się w książce publikacje o wymiarze zarówno teoretycznym, jak i praktycznym, poświęcone są problematyce nauczania języka obcego i drugiego oraz nabywaniu i uczeniu języka w sytuacji zaburzeń rozwoju. Publikacja ta jest dowodem na konieczność współpracy logopedów i glottodydaktyków w zmaganiu się ze współczesnymi problemami związanymi z dwu- i wielojęzycznością, a autorzy podkreślają, że współpraca ta wymaga aktualnej wiedzy z zakresu neurobiologii procesów uczenia się.
Z recenzji prof. UAM dr hab. Małgorzaty Rutkiewicz-Hanczewskiej:
“Recenzowana publikacja jest doskonalą, bo wszechstronną odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnej glottodydaktyki i neurologopedii, zważywszy na brak systematycznej dydaktyki nauczania języków odziedziczonych, która nie została jeszcze opracowana, z uwagi na rodzące się standardy diagnozy funkcji komunikacyjnych i językowych dzieci emigrantów, a także nowe doniesienia z zakresu neurobiologii procesów uczenia się. Zawarte w publikacji teksty są cenne zarówno dla specjalistów (glottodydaktyków, neurologopedów, logopedów, pedagogów), jak i rodziców dzieci, dla których język polski jest językiem odziedziczonym, dla nauczycieli osób dorosłych kolejnego pokolenia emigrantów, a także tych, dla których polszczyzna z wyboru lub ciekawości jest drugim i kolejnym językiem obcym.”
Liczba stron: 255
Oferowany produkt “NEUROLOGOPEDIA. GLOTTODYDAKTYKA I LOGOPEDIA Z PERSPEKTYWY NEUROBIOLOGICZNEJ. TOM 2” oferowany jest przez uznane znane polskie wydawnictwo WIR specjalizujące się w rozmaitych pomocach logopedycznych. W naszym sklepie online oferujemy prawie 200 zestawów przeznaczonych zarówno dla rodziców dzieci autystycznych jak również opiekunów osób dorosłych z zaburzeniami różnego typu: afazja, zespół downa czy choroba Canavan. Marka WIR zapewnia także fachową literaturę przeznaczoną dla nauczycieli a także opiekunów. Pomoce dydaktyczne z asorymentu w/w wydawnictwa można znaleźć w naszym sklepie w rozmaitych działach, między innymi: historyjki obrazkowe, programowanie języka – rzeczowniki, grafomotoryka, poprawna wymowa, percepcja wzrokowa, a także wczesne wspomaganie rozwoju. Liczni autorzy z wydawnictwa WIR od wielu lat organizują także rozmaite szkolenia i webinary dedykowane tematyce nieprawidłowości rozwojowych. Akcesoria edukacyjne WIR wyśmienicie sprawdzają się w różnych etapach pracy terapeutycznej Metodą Krakowską®. Do sprawdzonych zestawów tej marki należą m.in.: Matematyka krok po kroku, Ćwiczenia do terapii afazjii, Zwierz się zwierza, Terapia funkcji poznawczych oraz Godzina wychowawcza jak malowana.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.