Kontakt wzrokowy z dzieckiem – dlaczego tak ważny w terapii?
“Twarz matki i ojca są pierwszymi tekstami czytanymi przez dziecko.” ( Cieszyńska J. 2018, s. 75)
Zabawa jest najlepszą formą nauki – dziecko miło spędza czas, a przy tym rozwija swoje umiejętności. Niestety dzieci z zaburzeniami rozwoju mają trudności z zabawą tematyczną. Często używają zabawki nieadekwatnie do ich przeznaczenia. W takiej sytuacji rodzic/terapeuta ma za zadanie nauczyć dziecko jak się bawić. Zaczynamy od naśladowania najprostszych czynności poprzez coraz bardziej rozbudowane sekwencje, aż do zabawy z regułami.
“Twarz matki i ojca są pierwszymi tekstami czytanymi przez dziecko.” ( Cieszyńska J. 2018, s. 75)
Kolejne propozycje z naszych 10 ulubionych pomocy to: Propozycja nr 5 “Misiowa rodzinka” „Misiowa rodzinka. Liczmany”
“Neurologiczne podstawy rozwoju poznawczego” – okiem logopedy. Najnowsza książka prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek zapowiada cykl publikacji poradnikowych
Wyświetlanie 1–36 z 58 wyników
Realizacja: Big Project & Nedio