Informacje
- O sklepie
- Sposoby płatności
- Katalog
- Regulamin
- Koszt dostawy
- Metoda Krakowska®
- Blog Juniora
- ĆWICZENIA PAMIĘCI
- TAKI SAM-WSTĘP DO KATEGORYZACJI
- WCZESNA NAUKA CZYTANIA
- Laleczki w kropeczki i paseczki i nie tylko - doskonała pomoc :-)
- ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA
- ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZĘŚĆ 2
- GRAFOMOTORYKA
- ĆWICZENIA MYŚLENIA CZĘŚĆ 1 - KATEGORYZACJA
- ĆWICZENIA MYŚLENIA CZĘŚĆ 2 - WYKLUCZANIE ZE ZBIORU
- ĆWICZENIA MYŚLENIA CZĘŚĆ 3 - ANALOGIE
- ĆWICZENIA LEWOPÓŁKULOWE
- "Lustereczko POWIEDZ..."
- O rany, pokój sypialniany :-)
- DODAJ DO ULUBIONYCH cz. 1
- DODAJ DO ULUBIONYCH cz. 2
- DODAJ DO ULUBIONYCH cz. 3
- Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy... :-) o warzywach i owocach po Krakowsku :-)
- Nauka czytania - SAMOGŁOSKI
- Dlaczego Metoda Krakowska?
- Od stymulacji słuchu do autentycznych więzi rodzinnych
- SAMOGŁOSKOWY ZAWRÓT GŁOWY
- Kontakt
- Piszą o nas
- SZKOLENIA
- Terapia Metodą Krakowską®
O rany, pokój sypialniany :-)
Kochani,
dzis chcialabym opowiedzieć do czego mogą nam się przydać mebelki z sypialni
Ktoż z nas nie kocha tego pokoju , gdzie po dlugim dniu, można udać sie na zasłużony odpoczynek:-)
Można by powiedzieć,o rany, zwykły pokój sypialniany ,do czego w Metodzie Krakowskiej ?
Może tym razem, nie do relaksu, a do cwiczeń, kolorowych i zachęcających, zapraszam :-)
Mebelki są piękne, z naturalnego drewna.W skład kompletu wchodzą: łóżko (z pościelą i poduszkami materiałowymi), szafa, komoda, nocna szafka, lampka i łóżeczko dla dziecka.Szafa ma otwierane drzwi, a łóżeczko można przesuwać na drewnianych kółeczkach. Eh, cudo:-)
Dzieci ten zestaw uwielbiaja :-)
Zestaw może być pomocą do ćwiczeń rzeczowników. To jeden z pierwszysch etapów w nabywaniu języka. Etap uczenia globalnego, prawopółkulowego. Konieczny, i też bardzo ciekawy. Nasz zestaw podpisujemy i ćwiczymy, powtarzanie, rozumienie, nazywanie.

Kategoryzacja - ćwiczenie na początku drogi trudne, z czasem, duzooo łatwiejsze a nawet lubiane przez nasze pociechy. Trudniejszy poziom kategoryzacji : kategoryzacja tematyczna np meble / owoce (wspaniala pomoc)
Przyimki - pokazują relacje występujące między przedmiotami. W połączeniu z rzeczownikiem tworzy wyrażenie przyimkowe (np. na łóżku). Programowanie przyimków jest ważnym elementem terapii. Tak jak w całym budowaniu języka, tak i tu, uczymy dziecko najpierw prymarnych przyimków : na, w,pod. Kiedy dziecko opanuje podstawowe,wprowadzamy kolejne. Zestaw mebelków plus laleczki lub pomoc owoce będzie dobrym połączeniem. Możemy też wykorzystac na kołderkę z naszego zestawu mebelków i
" kombinować" ile nam sił starczy. Kołderka obok łóżka, pod łóżkiem, za łóżkiem, na łóżku.
Nasze mebelki będą pomocą na medal w nauce przyimków !:-)




Ćwiczymy budowanie pierwszych zdań : np DAJ SZAFĘ.

Zabawa tematyczna : bardzo ważny element terapii. Zabawa tematyczna uczy relacji społecznych,dialogu, naprzemienności, buduje wyobraźnię, pomaga nazywać emocje. Oczywiście zabawa tematyczna zależy od poziomu zbudowania języka, od opanowania systemu językowego, rozumienia wypowiedzi. Jeśli dziecko nie potrafi naśladować czynności dorosłych podczas zabawy , nie będzie potrafiło wejść w zabawę tematyczną.Wykorzystując nasze piękne mebelki ( trzeba przyznać ze mają nowoczesny design :-) plus drewniane laleczki możemy zaproponować dzieciom odgrywanie różnych ról i scenek. Możemy bawić sie w rodzinę, która kładzie się spać. Możemy bawić się w sklep meblowy :-)

Możemy ćwiczyć wykluczenie ze zbioru : czyli nasze " co nie pasuje?"
Gdy opanowana jest kategoryzacja z danego etapu, konieczne jest włączenie ćwiczeń, które wymagają dostrzeżenia relacji. Jeśli dziecko potrafi rozdzielać przedmioty według znaczenia (mebelki, owoce), można rozpocząć naukę wykluczenia ze zbioru na podstawie znaczenia.Dzieci mówiące prosimy o uzasadnienie dlaczego nie pasuje ?

Ważnym elementem terapii są sekwencje słuchowe. Oczywiście możemy ćwiczyć na naszych mebelkach.Ćwiczenia słuchowe uczą rozumienia i zapamiętywania dłuższych poleceń ( daj buty, załóz szalik), pomagają w pisaniu ze słuchu, w czytaniu, w formułowaniu dłuższych wypowiedzi, ćwiczą koncentrację i uwagę słuchową.
dzis chcialabym opowiedzieć do czego mogą nam się przydać mebelki z sypialni
Ktoż z nas nie kocha tego pokoju , gdzie po dlugim dniu, można udać sie na zasłużony odpoczynek:-)
Można by powiedzieć,o rany, zwykły pokój sypialniany ,do czego w Metodzie Krakowskiej ?
Może tym razem, nie do relaksu, a do cwiczeń, kolorowych i zachęcających, zapraszam :-)
Mebelki są piękne, z naturalnego drewna.W skład kompletu wchodzą: łóżko (z pościelą i poduszkami materiałowymi), szafa, komoda, nocna szafka, lampka i łóżeczko dla dziecka.Szafa ma otwierane drzwi, a łóżeczko można przesuwać na drewnianych kółeczkach. Eh, cudo:-)
Dzieci ten zestaw uwielbiaja :-)
Zestaw może być pomocą do ćwiczeń rzeczowników. To jeden z pierwszysch etapów w nabywaniu języka. Etap uczenia globalnego, prawopółkulowego. Konieczny, i też bardzo ciekawy. Nasz zestaw podpisujemy i ćwiczymy, powtarzanie, rozumienie, nazywanie.
Kategoryzacja - ćwiczenie na początku drogi trudne, z czasem, duzooo łatwiejsze a nawet lubiane przez nasze pociechy. Trudniejszy poziom kategoryzacji : kategoryzacja tematyczna np meble / owoce (wspaniala pomoc)
Przyimki - pokazują relacje występujące między przedmiotami. W połączeniu z rzeczownikiem tworzy wyrażenie przyimkowe (np. na łóżku). Programowanie przyimków jest ważnym elementem terapii. Tak jak w całym budowaniu języka, tak i tu, uczymy dziecko najpierw prymarnych przyimków : na, w,pod. Kiedy dziecko opanuje podstawowe,wprowadzamy kolejne. Zestaw mebelków plus laleczki lub pomoc owoce będzie dobrym połączeniem. Możemy też wykorzystac na kołderkę z naszego zestawu mebelków i
" kombinować" ile nam sił starczy. Kołderka obok łóżka, pod łóżkiem, za łóżkiem, na łóżku.
Nasze mebelki będą pomocą na medal w nauce przyimków !:-)
Ćwiczymy budowanie pierwszych zdań : np DAJ SZAFĘ.
Zabawa tematyczna : bardzo ważny element terapii. Zabawa tematyczna uczy relacji społecznych,dialogu, naprzemienności, buduje wyobraźnię, pomaga nazywać emocje. Oczywiście zabawa tematyczna zależy od poziomu zbudowania języka, od opanowania systemu językowego, rozumienia wypowiedzi. Jeśli dziecko nie potrafi naśladować czynności dorosłych podczas zabawy , nie będzie potrafiło wejść w zabawę tematyczną.Wykorzystując nasze piękne mebelki ( trzeba przyznać ze mają nowoczesny design :-) plus drewniane laleczki możemy zaproponować dzieciom odgrywanie różnych ról i scenek. Możemy bawić sie w rodzinę, która kładzie się spać. Możemy bawić się w sklep meblowy :-)
Możemy ćwiczyć wykluczenie ze zbioru : czyli nasze " co nie pasuje?"
Gdy opanowana jest kategoryzacja z danego etapu, konieczne jest włączenie ćwiczeń, które wymagają dostrzeżenia relacji. Jeśli dziecko potrafi rozdzielać przedmioty według znaczenia (mebelki, owoce), można rozpocząć naukę wykluczenia ze zbioru na podstawie znaczenia.Dzieci mówiące prosimy o uzasadnienie dlaczego nie pasuje ?
Ważnym elementem terapii są sekwencje słuchowe. Oczywiście możemy ćwiczyć na naszych mebelkach.Ćwiczenia słuchowe uczą rozumienia i zapamiętywania dłuższych poleceń ( daj buty, załóz szalik), pomagają w pisaniu ze słuchu, w czytaniu, w formułowaniu dłuższych wypowiedzi, ćwiczą koncentrację i uwagę słuchową.
Rozpoczynamy od dwóch poleceń, bodźców. W terapii dziecko powinno osiągnąć pułap co najmniej czterech.
Ćwiczymy : połóż szafę / lamkpę
połóż łóżko / poduszkę

Mebelki i inne pomoce np zestaw warzywa możemy wykorzystać do ćwiczenia pamięci symultanicznej. Pamięć symultaniczna to pamięć globalna, całościowa. Informacje w niej przechowywane umożliwiają szybkie rozpoznanie nowych bodźców przez podobieństwo.
Ćwiczymy : połóż szafę / lamkpę
połóż łóżko / poduszkę
Mebelki i inne pomoce np zestaw warzywa możemy wykorzystać do ćwiczenia pamięci symultanicznej. Pamięć symultaniczna to pamięć globalna, całościowa. Informacje w niej przechowywane umożliwiają szybkie rozpoznanie nowych bodźców przez podobieństwo.
Możemy ćwiczyć wykorztując naszą szafę czy łóżko :-)
Układamy przed dzieckiem warzywa (3-5)) w rzędzie poziomym. Zakrywamy białą kartką.
Pkazujemy jedno warzywo ( ze naszego zestawu) przez chwilke ( ok 3-4 sekundy) i chowamy do szafy. Odsłaniamy warzywa zakryte kartką.
Czekamy na pokazanie przez dziecko takiego samego warzywa bądź położenie pod szafa.

Można do cwiczeń wykorzystać też łóżko : co schowalam pod łóżkiem ?


Ćwiczymy spójnik " I " :-)

Jak widać mebelki pomogą nam w pracy na wiele sposobów. Sa BARDZO dobrą pomocą, tym bardziej ze możemy też je " miksować " z innymi pomocami. Możemy wymyslać całą gamę potrzebnych, wartościowych ćwiczeń. To raz. Dwa, dzieci uwielbiają się bawić tym zestawem i można go wykorzystać do luźnej zabawy lub zabawy tematycznej. Polecam z calego serca,
Karolina Sulkowska, mama Tosi i Karolka
Układamy przed dzieckiem warzywa (3-5)) w rzędzie poziomym. Zakrywamy białą kartką.
Pkazujemy jedno warzywo ( ze naszego zestawu) przez chwilke ( ok 3-4 sekundy) i chowamy do szafy. Odsłaniamy warzywa zakryte kartką.
Czekamy na pokazanie przez dziecko takiego samego warzywa bądź położenie pod szafa.
Można do cwiczeń wykorzystać też łóżko : co schowalam pod łóżkiem ?
Ćwiczymy spójnik " I " :-)
Jak widać mebelki pomogą nam w pracy na wiele sposobów. Sa BARDZO dobrą pomocą, tym bardziej ze możemy też je " miksować " z innymi pomocami. Możemy wymyslać całą gamę potrzebnych, wartościowych ćwiczeń. To raz. Dwa, dzieci uwielbiają się bawić tym zestawem i można go wykorzystać do luźnej zabawy lub zabawy tematycznej. Polecam z calego serca,
Karolina Sulkowska, mama Tosi i Karolka
Zobacz też:
MENU BLOGA NAUKA CZYTANIA - SAMOGŁOSKI SAMOGŁOSKOWY ZAWRÓT GŁOWY TAKI SAM
ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.1 ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.2 GRAFOMOTORYKA
ĆWICZENIA PAMIĘCI KATEGORYZACJA WYKLUCZANIE ZE ZBIORU ANALOGIE
ĆWICZENIA LEWOPÓŁKULOWE PROGRAMOWANIE JĘZYKA LUSTERECZKO POWIEDZ .... O RANY POKÓJ SYPIALNY!
NA STRAGANIE W DZIEŃ TARGOWY 'ZNAJDŹ I POLICZ KOLORY' HAPE LALECZKI W KROPECZKI I PASECZKI
DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 1 DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 2 DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 3