waluta:  
Katalog Juniora.pl
   pomoce logopedyczne okładka  
 Do pobrania:)
O rany, pokój sypialniany :-)

Kochani,
dzis chcialabym opowiedzieć do czego mogą nam się przydać mebelki z sypialni

Ktoż z nas nie kocha tego pokoju , gdzie po dlugim dniu, można udać sie na zasłużony odpoczynek:-) 
Można by powiedzieć,o rany, zwykły pokój sypialniany ,do czego w Metodzie Krakowskiej  ?
Może tym razem, nie do relaksu, a do cwiczeń, kolorowych i zachęcających, zapraszam :-)

Mebelki są piękne, z naturalnego drewna.W skład kompletu wchodzą: łóżko (z pościelą i poduszkami materiałowymi), szafa, komoda, nocna szafka, lampka i łóżeczko dla dziecka.Szafa ma otwierane drzwi, a łóżeczko można przesuwać na drewnianych kółeczkach. Eh, cudo:-)
Dzieci ten zestaw uwielbiaja :-)

Zestaw może być pomocą do ćwiczeń rzeczowników. To jeden z pierwszysch etapów w nabywaniu języka. Etap uczenia globalnego, prawopółkulowego. Konieczny, i też bardzo ciekawy. Nasz zestaw podpisujemy i ćwiczymy, powtarzanie, rozumienie, nazywanie.
                                                                                                                                                                DSC_2919   

DSC_2920

Kategoryzacja - ćwiczenie na początku drogi trudne, z czasem, duzooo łatwiejsze a nawet lubiane przez nasze pociechy. Trudniejszy poziom kategoryzacji : kategoryzacja tematyczna np meble / owoce (wspaniala pomoc)
                                        
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        DSC_2925_1                         
Przyimki - pokazują relacje występujące między przedmiotami. W połączeniu z rzeczownikiem tworzy wyrażenie przyimkowe (np. na łóżku).  Programowanie przyimków jest ważnym elementem terapii. Tak jak w całym budowaniu języka, tak i tu, uczymy dziecko najpierw prymarnych przyimków : na, w,pod. Kiedy dziecko  opanuje podstawowe,wprowadzamy kolejne. Zestaw mebelków plus laleczki  lub pomoc owoce  będzie dobrym połączeniem. Możemy też wykorzystac na kołderkę z naszego zestawu mebelków i
" kombinować" ile nam sił starczy. Kołderka obok łóżka, pod łóżkiem, za łóżkiem, na łóżku. 
Nasze mebelki będą pomocą na medal w nauce przyimków !:-)  
 
                                                                                                                                                           DSC_2921   

      DSC_2924     


                              
  DSC_2923DSC_2924_1
  DSC_2925_2DSC_2926

Ćwiczymy budowanie pierwszych zdań : np DAJ SZAFĘ.  

                                                             
DSC_2921_1

Zabawa tematyczna : bardzo ważny element terapii. Zabawa tematyczna uczy relacji społecznych,dialogu, naprzemienności, buduje wyobraźnię,  pomaga nazywać emocje. Oczywiście zabawa tematyczna zależy od poziomu zbudowania języka, od opanowania systemu językowego, rozumienia wypowiedzi. Jeśli dziecko nie potrafi naśladować czynności dorosłych podczas zabawy , nie będzie potrafiło wejść w zabawę tematyczną.Wykorzystując nasze piękne mebelki ( trzeba przyznać ze mają nowoczesny design :-) plus drewniane laleczki możemy zaproponować dzieciom odgrywanie różnych ról i scenek. Możemy bawić sie w rodzinę, która kładzie się spać. Możemy bawić się w sklep meblowy :-)

                                 DSC_2844           

                       DSC_2846
Możemy ćwiczyć wykluczenie ze zbioru : czyli nasze " co nie pasuje?"
Gdy  opanowana jest  kategoryzacja z danego etapu, konieczne jest włączenie ćwiczeń, które wymagają dostrzeżenia relacji. Jeśli dziecko potrafi rozdzielać przedmioty według znaczenia (mebelki, owoce),  można  rozpocząć naukę wykluczenia ze zbioru na podstawie znaczenia.Dzieci mówiące prosimy o uzasadnienie dlaczego nie pasuje ?
                             DSC_2928                                                                                                                                                                                                   
                             DSC_2929



Ważnym elementem terapii są sekwencje słuchowe. Oczywiście możemy ćwiczyć na naszych mebelkach.Ćwiczenia słuchowe uczą rozumienia i zapamiętywania dłuższych poleceń ( daj buty, załóz szalik), pomagają w pisaniu ze słuchu, w czytaniu, w formułowaniu dłuższych wypowiedzi, ćwiczą koncentrację i uwagę słuchową.
Rozpoczynamy od dwóch poleceń, bodźców. W terapii dziecko powinno osiągnąć pułap co najmniej czterech.

Ćwiczymy : połóż szafę / lamkpę 
                 połóż łóżko / poduszkę 



                         DSC_2921_2

Mebelki i inne pomoce np zestaw warzywa  możemy wykorzystać do ćwiczenia pamięci symultanicznej.  Pamięć symultaniczna to pamięć globalna, całościowa. Informacje w niej przechowywane umożliwiają szybkie rozpoznanie nowych bodźców przez podobieństwo. 
Możemy ćwiczyć wykorztując naszą szafę czy łóżko :-)
Układamy przed dzieckiem warzywa (3-5)) w rzędzie poziomym. Zakrywamy białą kartką.
Pkazujemy jedno warzywo ( ze naszego zestawu) przez chwilke ( ok 3-4 sekundy) i chowamy do szafy. Odsłaniamy warzywa zakryte kartką.
Czekamy na pokazanie  przez dziecko takiego samego warzywa bądź położenie pod  szafa.    

                          DSC_2924_2         
                
                         DSC_2925_3           

                                                   DSC_2926_1                                                                           
                                                   DSC_2927_1
Można do cwiczeń wykorzystać też łóżko : co schowalam pod łóżkiem ?

                         DSC_2929_1

                         DSC_2930

Ćwiczymy spójnik " I " :-)

                         DSC_2927

Jak widać mebelki pomogą nam w pracy na wiele sposobów. Sa BARDZO dobrą pomocą, tym bardziej ze możemy też je " miksować " z innymi pomocami. Możemy wymyslać całą gamę potrzebnych, wartościowych ćwiczeń. To raz. Dwa, dzieci uwielbiają się bawić tym zestawem i  można go wykorzystać do luźnej zabawy lub zabawy tematycznej. Polecam z calego serca,


Karolina Sulkowska, mama Tosi i Karolka





Zobacz też:

MENU BLOGA       NAUKA CZYTANIA - SAMOGŁOSKI     SAMOGŁOSKOWY ZAWRÓT GŁOWY       TAKI SAM  


 ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.1            ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.2               GRAFOMOTORYKA     


 ĆWICZENIA PAMIĘCI                     KATEGORYZACJA           WYKLUCZANIE ZE ZBIORU               ANALOGIE


ĆWICZENIA  LEWOPÓŁKULOWE        PROGRAMOWANIE JĘZYKA           LUSTERECZKO POWIEDZ ....      O RANY POKÓJ SYPIALNY!   



 NA STRAGANIE W DZIEŃ TARGOWY        
'ZNAJDŹ I POLICZ KOLORY' HAPE       LALECZKI W KROPECZKI I PASECZKI     
 


 DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 1              DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 2               DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 3        

 



ZapiszZapisz

ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz

Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.