Nazwa produktu:

MAŁO MAM LAT, A PISZĘ SAM

Cena:

39,40 

Na stanie

AE105

48 godz.

Uwaga, urlop 8-12 sierpnia 🌤️🏖️

Zamówienia złożone po 5 sierpnia godz. 12:00 będziemy mogli wysłać po 15 sierpnia

Podziel się ze znajomymi!

Facebook
WhatsApp
Email

Mało Lat Mam, A Piszę Sam

Oto nowy elementarz wraz z ćwiczeniami do nauki pisania. Niezbędny dla każdego nauczyciela i rodzica!
Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się pisać.
W sam raz na wakacyjny czas!

Seria „Mało lat mam, a czytam i piszę sam” w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
Mało lat mam, a piszę sam cz. 1 to książka do nauki pisania samogłosek ustnych, sylab otwartych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Jest uzupełnieniem książki Mało lat mam, a czytam sam cz. 1.

Nauka pisania jest jedną z ważniejszych umiejętności szkolnych, kształtowanych w pierwszym etapie edukacyjnym. Jednak, jak pokazują badania, wiele dzieci nie posiada dobrego przygotowania manualnego w tym zakresie. Ćwiczenia zawarte w książeczce pozwalają stymulować koordynację wzrokowo-ruchową, uczą umiejętności chwytania, usprawniają rękę. Zadania są starannie opracowane, zwracają uwagę na charakterystyczne elementy pisma tj. miejsce rozpoczęcia pisania litery, rozmieszczenia jej w liniaturze zeszytu. Ćwiczenia te są ciekawą propozycją spędzania czasu z dzieckiem, ale też okazją do rozwijania ważnych sprawności manualnych. Poradnik do książki zawiera jasno sformułowane wyjaśnienia i zasady korzystania z tej pomocy dydaktycznej.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Bożeny Muchackiej

Rodzicu! Terapeuto!

W początkowych etapach nauki czytania i pisania to właśnie Ty jesteś przewodnikiem, mentorem i przyjacielem dziecka w świecie, którego ono nie zna i nie rozumie. Świat ten rządzi się swoimi prawami i zasadami. To świat liter, różnych dziwnych znaczków i haczyków. Jest bardzo interesujący i często przykuwa uwagę dziecka. Pomóż mu w łatwy i przyjemny sposób poznać i przyswoić ten świat. Naucz je czytać i pisać. Potrafisz! To naprawdę nic trudnego. Dzięki tej książce krok po kroku razem odkryjecie magiczny świat liter. Nauka i zabawa mogą tu trwać bez końca. Niech radość będzie Waszym wspólnym udziałem!

Czytanie jako czynność poprzedzająca pisanie
Pamiętaj, że czytanie to czynność prymarna w stosunku do pisania. Często zdarza się, że po opanowaniu umiejętności prawidłowego odczytywania samogłosek dziecko podejmuje spontaniczne próby samodzielnego pisania. Wykorzystaj to naturalne zainteresowanie pisaniem. Wprowadzając dziecko w świat malowanek, szlaczków, liter, zaproponuj mu pisanie po śladzie, na piasku, na lustrze, po plecach, na dłoni, w masie solnej itp. Kontury liter można wyklejać plasteliną, kolorowym papierem, zamalowywać je kredkami, pisakami. Użyj swojej wyobraźni. Pomysłów jest bardzo dużo.
W części dotyczącej samogłosek i sylab dziecko powinno pisać najpierw po śladzie, następnie łącząc kropki, a na koniec samodzielnie. Litery są przedstawione z zaznaczeniem konturu i bez konturu. Kierunek pisania jest oznaczony strzałkami. Wyrazy powinny być pisane po śladzie oraz przepisywane (odwzorowywane). Zdania należy napisać z pamięci.

Zasada prawidłowego zapisu
Już od samego początku ucz dziecko poprawnego zapisu danej litery, czyli od strony lewej do prawej, z góry na dół. Ułatwieniem na tym etapie nauki będą kontury liter ze
strzałkami oznaczonymi numerami. Pilnuj, aby dziecko nie przyswoiło sobie złych nawyków. Pamiętaj o tym, by we właściwy sposób trzymało kredkę, ołówek, długopis itp.

W skład serii „Mało lat mam, a czytam i piszę sam” wchodzą: „Mało lat mam, a czytam sam” oraz „Mało lat mam, a piszę sam”.

Kinga Turek – doktorantka na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju, nauczyciel akademicki. Od ponad dziesięciu lat pracuje jako neurologopeda w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Myślenicach, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Pełni także funkcję zastępcy dyrektora ds. wczesnego wspomagania rozwoju. Od kilku lat jest również nauczycielem akademickim w Staropolskiej Szkole Wyższej w Kielcach – Wydział Zamiejscowy w Myślenicach.


Firma Wydawnictwo Edukacyjne skutecznie funkcjonuje na krajowym rynku już od blisko trzech dekad. Wybitną jakość opracowywanych przez WE materiałów dydaktycznych zapewnia m.in. ścisła współpraca z rozmaitymi ośrodkami naukowymi z całej Polski, np.: Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej oraz Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wydawnictwo WE oferuje artykuły niezbędne w pomocy najmłodszym dotkniętym rozmaitymi zaburzeniami oraz schorzeniami (np. Afazja, autyzm czy choroba Alzheimera). Niektóre z oferowanych przez WE zestawów skutecznie wykorzystuje się w terapii Metodą Krakowską®. Do niezwykle popularnych zestawów artykułów dostarczanych przez WE należą między innymi: seria Kocham czytać, Kocham mówić, Kocham się uczyć oraz Karty diagnozy.

Niezwykle bogaty dorobek wydawniczy firmy obfituje w popularne naukowe publikacje z obszaru różnych dziedzin takich jak: gerontologia, psychologia oraz pedagogika. Opracowania redakcji WE były wiele razy nagradzane i wyróżniane w społecznościach naukowych.

Więcej ciekawych produktów:

Zobacz też nasze aktualne promocje:

Odwiedź nas na Facebooku!