waluta:  
Piszą o nas
    
Juniora.pl - laureat nagrody

DysORTOGRAFIA (7-8 lat)

32,16 zł

Kod: AI187
Wysyłka:48 godzin
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Ilość:szt.

Autor: Agnieszka Bala

Autorka ćwiczeń zastosowała efektywną metodę nauki ortografii polegającą na globalnym zapamiętywaniu wyrazów (ortogramów). To sprawdzone rozwiązanie dla dzieci, które znając reguły ortograficzne, wciąż nie potrafią ich zastosować i sprostać wymaganiom edukacyjnym.

Karty polecamy:

  • uczniom, u których nauka ortografii tradycyjną metodą reguł nie przynosi efektów;
  • dzieciom zagrożonym dysortografią lub dysleksją oraz uczniom, którzy taką diagnozę już otrzymali. 

Dlaczego alternatywna metoda?

Wszelkie reguły językowe przyswajamy poprzez abstrahowanie ich z materiału językowego, a więc w sposób nieuświadomiony. Pamięciowe opanowanie reguł ortograficznych tylko w niewielkim stopniu może poprawić poziom ortografii u dzieci z predyspozycjami dysortograficznymi i dyslektycznymi. Gdy dzieci uporczywie, w wyrazach o wysokiej frekwencji, powtarzają błędy w zapisie, należy przypuszczać, że przyczyna tego zjawiska nie leży w braku znajomości zasad. Ponadto, nawet przy bezbłędnym opanowaniu pamięciowym reguł, umiejętność stosowania ich w praktyce nie jest wcale logicznym następstwem. W przypadku dzieci z dysortografią powinno się wykorzystać mechanizmy globalnego, prawopółkulowego zapamiętywania, przypominającego "fotografowanie" słowa.


Jak pracować?

Ćwiczenia nie wymagają uczenia się zasad ortograficznych. Strategie prawopółkulowe dotyczą rzeczowników konkretnych w mianowniku. Wybrane rzeczowniki zostały zebrane w określone grupy semantyczne — najczęściej czytane i zapisywane wyrazy przez dzieci w wieku 7-8 lat. Ortogramy wielokrotnie powtarzają się w różnych typach zadań, co pozwala dzieciom szybko i skutecznie pokonać trudności z prawidłowym zapisem wyrazów. Zapamiętywanie ortogramów oparte jest na zasadzie„prawa pierwszego połączenia". Dzieci w sposób wzrokowy zapamiętują prawidłowy zapis wyrazu, następnie piszą go po śladzie, przepisują, a na koniec samodzielnie podpisują obrazek.

Metodyka postępowania to:

• kilkakrotnie "fotografuj" wyraz (zapamiętaj go wzrokowo),

• wielokrotnie czytaj wyraz na głos (zapamiętaj jego dźwięk),

• pisz po śladzie (zapamiętaj ruch prowadzonej ręki),

• przepisuj wyraz (koordynuj wzrok z ruchem ręki),

• samodzielnie napisz wyraz.

Format: A4

Liczba stron: 72

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Klienci polecają również:
  • ZAJĘCIA REWALIDACYJNE - ZESZYT ĆWICZEŃ KLASA 1-3
    Szybki podgląd

    ZAJĘCIA REWALIDACYJNE - ZESZYT ĆWICZEŃ KLASA 1-3

    17,00 zł

  • PROGRAMOWANIE JĘZYKA W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
    Szybki podgląd

    PROGRAMOWANIE JĘZYKA W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

    34,85 zł

  • DYMENSJONALNA DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA
    Szybki podgląd

    DYMENSJONALNA DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA

    59,00 zł 53,10 zł

  • JESTEM ZA ROZMOWĄ KOMIKS SPOŁECZNY 2
    Szybki podgląd

    JESTEM ZA ROZMOWĄ KOMIKS SPOŁECZNY 2

    61,28 zł

  • KIM ONI SĄ DLA SIEBIE?
    Szybki podgląd

    KIM ONI SĄ DLA SIEBIE?

    17,48 zł

  • NA ZAKUPACH
    Szybki podgląd

    NA ZAKUPACH

    29,04 zł

Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.