Nazwa produktu:

Dysortografia (7-8 Lat)

Cena:

32,16 

Brak w magazynie

AI187

1-3 dni

Karta dużej rodziny Juniora

Podziel się ze znajomymi!

Facebook
WhatsApp
Email

Dysortografia ( 7-8 lat )

Autor: Agnieszka Bala

Autorka ćwiczeń zastosowała efektywną metodę nauki ortografii polegającą na globalnym zapamiętywaniu wyrazów (ortogramów). To sprawdzone rozwiązanie dla dzieci, które znając reguły ortograficzne, wciąż nie potrafią ich zastosować i sprostać wymaganiom edukacyjnym.

Karty polecamy:

  • uczniom, u których nauka ortografii tradycyjną metodą reguł nie przynosi efektów;
  • dzieciom zagrożonym dysortografią lub dysleksją oraz uczniom, którzy taką diagnozę już otrzymali.

Dlaczego alternatywna metoda?

Wszelkie reguły językowe przyswajamy poprzez abstrahowanie ich z materiału językowego, a więc w sposób nieuświadomiony. Pamięciowe opanowanie reguł ortograficznych tylko w niewielkim stopniu może poprawić poziom ortografii u dzieci z predyspozycjami dysortograficznymi i dyslektycznymi. Gdy dzieci uporczywie, w wyrazach o wysokiej frekwencji, powtarzają błędy w zapisie, należy przypuszczać, że przyczyna tego zjawiska nie leży w braku znajomości zasad. Ponadto, nawet przy bezbłędnym opanowaniu pamięciowym reguł, umiejętność stosowania ich w praktyce nie jest wcale logicznym następstwem. W przypadku dzieci z dysortografią powinno się wykorzystać mechanizmy globalnego, prawopółkulowego zapamiętywania, przypominającego “fotografowanie” słowa.

Jak pracować?

Ćwiczenia nie wymagają uczenia się zasad ortograficznych. Strategie prawopółkulowe dotyczą rzeczowników konkretnych w mianowniku. Wybrane rzeczowniki zostały zebrane w określone grupy semantyczne — najczęściej czytane i zapisywane wyrazy przez dzieci w wieku 7-8 lat. Ortogramy wielokrotnie powtarzają się w różnych typach zadań, co pozwala dzieciom szybko i skutecznie pokonać trudności z prawidłowym zapisem wyrazów. Zapamiętywanie ortogramów oparte jest na zasadzie„prawa pierwszego połączenia”. Dzieci w sposób wzrokowy zapamiętują prawidłowy zapis wyrazu, następnie piszą go po śladzie, przepisują, a na koniec samodzielnie podpisują obrazek.

Metodyka postępowania to:

• kilkakrotnie “fotografuj” wyraz (zapamiętaj go wzrokowo),

• wielokrotnie czytaj wyraz na głos (zapamiętaj jego dźwięk),

• pisz po śladzie (zapamiętaj ruch prowadzonej ręki),

• przepisuj wyraz (koordynuj wzrok z ruchem ręki),

• samodzielnie napisz wyraz.

Format: A4

Liczba stron: 72

Dysortografia (7-8 Lat) - 20902

Opinie o sklepie Juniora.pl

Zobacz więcej ciekawych produktów:

Zobacz też nasze aktualne promocje:

Czym jest dysleksja?

Dysleksja obejmuje specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, które mają charakter wielopłaszczyznowy. Często trudności w nauce dotyczą także umiejętności rachowania,

Zobacz artykuł »
Odwiedź nas na Facebooku!
WYŚLIJ KOSZYK