waluta:  
Strona głównaPOMOCE EDUKACYJNE - SZKOŁACZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM DLA KLASY 6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ
ANALOGIE SYLABOWE
Szybki podgląd
85,85 zł
MĄDRY ZAMEK - SMART GAMES 3+
Szybki podgląd
119,30 zł
DZIEŃ I NOC - SMART GAMES 2+
Szybki podgląd
119,30 zł
ZESTAW UBRANIA
Szybki podgląd
95,94 zł
PUZZLE SAMOGŁOSKI FILCOWE
Szybki podgląd
39,02 zł
UKŁADANKI STRZAŁKI I ŁAPKI
Szybki podgląd
73,80 zł
MIŚ (FUNDACJA NOWA NADZIEJA)
Szybki podgląd
25,00 zł
RZECZOWNIKI ZABAWKI
Szybki podgląd
12,00 zł
KLOCKI SYLABOWE
Szybki podgląd
32,50 zł
Piszą o nas
    
Juniora.pl - laureat nagrody
CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM DLA KLASY 6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM DLA KLASY 6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

37,75 zł

Kod: AI054
Wysyłka:48 godzin
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Ilość:szt.

Czytanie ze zrozumieniem jest jednym z najważniejszych i niezbędnych umiejętności w procesie edukacji, umożliwia odbiór informacji przekazywanych za pośrednictwem słowa pisanego. Czytanie ze zrozumieniem przydaje się praktycznie wszędzie- w szkole, w pracy w życiu codziennym, nie jest to nic innego jak: rozumienie poszczególnych zwrotów i słów, poznanie szczegółowych informacji, skupienie się na myśli przewodniej, zrozumienie sensu całego tekstu. Od poziomu rozumienia tekstu, posługiwania się informacjami  uczeń buduje wiedzę w umyśle na podstawie swoich własnych doświadczeń jak i tych opisanych w treści-właściwe wykorzystanie zdobytej wiedzy zależy od procesu uczenia się.
Na rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem składa się kilka czynników oto niektóre z nich
KROK I:
1. Użyj wyobraźni- wyobraź sobie co czytasz (postać, zjawisko, zdarzenie) wyobraźnia jest potężnym narzędziem, skłania do zapamiętywania czytanej treści co ułatwia skupienie się na całego tekstu.
2. Dyskutuj z tekstem- być może brzmi to zabawnie ale dyskusja z tekstem polega na pytaniu co się czyta, korzystanie ze skojarzeń, zajmowanie stanowiska pozwala na ocenienie sensu, co może wyzwalać różne uczucia i emocje co jest zaletą w staraniu się zrozumieć treść, ponieważ w zależności od przekazu pomaga na zintegrowanie się z bohaterem czy sytuacją. Dobrze jest zaznaczyć tekst którego się nie rozumie, by po przeczytaniu całego tekstu wrócić do tego jeszcze raz.
3. Czytaj tekst całostkami (akapit, rozdział, paragraf)spróbuj prosto i własnymi słowami podsumować tekst.
4. Szukaj odpowiedzi. Jeśli na początku postawiłeś pytania, teraz spróbuj na nie odpowiedzieć, możesz też ocenić czy Twoje przypuszczenia były słuszne.
KROK II
1. Zrozum tekst do końca- opisz jaka jest główna myśl zawarta w tekście, być może w jakim celu powstał tekst, co autor chciał dzięki niemu osiągnąć?
Znajdź informację które są niezbędne aby zrozumieć cały tekst a jeśli znalazłeś zwroty, sformułowania których nie zrozumiałeś nie poddawaj się, sięgnij do innych źródeł, doradź się kogoś i uzupełnij wiedzę.
2. Sprawdź odpowiedzi- jeśli masz wątpliwości czy znalazłeś odpowiedzi na wszystkie pytanie oznacz je w tekście, jeśli na niektóre nie udało Ci się odpowiedzieć zastanów się dlaczego tak się stało.
3.Zajmij stanowisko. Pomyśl jaka postawę Ty osobiście przyjmujesz wobec poznanych informacji, jak bardzo teksty okazał się dla Ciebie przydatny?
4.Prezentacja tekstu-sporządź wypowiedź o głównym temacie przeczytanego tekstu np. Kto? Co? Gdzie? Dlaczego?




Autor: Agnieszka Warzybok
 

Zestaw ćwiczeń sprawdzających rozumienie czytanego tekstu. W opracowaniu wykorzystano teksty literackie spoza kanonu lektur szkolnych. W oparciu o fragment utworu oraz materiał zgromadzony w ćwiczeniach, uczeń wykonuje dłuższą pracę redakcyjną. Testy są tak pomyślane, aby kształcić umiejętność redagowania zarówno literackich, jak i użytkowych form wypowiedzi.

 

ISBN: 978-83-919689-2-5
Ilość stron: 53

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Zobacz także:
Klienci polecają również:
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.