Czytanie ze zrozumieniem - ćwiczenia dla klasy 1 to świetna pomoc, która sprawdzi się zarówno w klasie do pracy z grupą uczniów, jak przy indywidualnej pracy podczas terapii bądź zajęć rewalidacyjnych.
Poziom trudności tekstów jest narastający, dzięki czemu pierwszych czytanek w zestawie można korzystać już na początku nauki. Są one zbudowane są z sylab otwartych; kolejne z nieco trudniejszych sylab aż do tekstów z dwuznakami i spółgłoskami miękkimi. Do dyspozycji uczniów jest 25 czytanek. Teksty dla ułatwienia zostały napisane dużą czcionką. Pod czytanki znajdują się pytania do tekstu i miejsce na odpowiedź z pomocnymi liniami. Dzieci usprawniają umiejętności czytania, zrozumienie oraz grafomotorykę.
Autorkami publikacji są doświadczone terapeutki, które korzystały z wieloletniej praktyki pisania tekstów do nauki czytania.
Czytanie ze zrozumieniem nie jest tym samym co po prostu czytanie. Samo czytanie polega na objęciu tekstu przez wzrok i uchwyceniu każdej litery.
Aby zrozumieć to co czytamy potrzeba kilka czynników na przykład elementy spostrzeżeniowe, pamięciowe, emocjonalne i wobrażeniowe.
Istnieją cztery kroki, które umożliwiają rozumienie tekstu, poszczególny krok wynika z poprzedniego a więc najlepiej zacząć od początku:
1. Zrozumienie poszczególnych słów oraz zwrotów -polega na tym, aby dziecko znało pojęcie każdego słowa, które znajduje się w tekście.
2. Poznanie poszczególnych informacji - dobrze jest kiedy dziecko ma pewne wyobrażenie o zwrotach na przykład niech za podstawowe teksty do nauki czytania ze zrozumieniem posłużą opowieści o czynnościach z życia codziennego - to jest coś, przy czym z pewnością obraca się dziecko a jeśli nie to ich obserwatorem.
3. Skupienie się na myśli przewodniej - jest to bardzo ważne, ułatwia samodzielne wyciąganie wniosków oraz skupienia się na zagadnieniu.
4. Zrozumienie całego tekstu - można powiedzieć, że to końcowy proces na który składają się trzy pierwsze.
Jest to proces dość skomplikowany dlatego dla ułatwienia prezentowana publikacja zawiera różne, ciekawe zagadki, wiersze, krzyżówki, dzięki którym dzieci chętniej się uczą.
ISBN: 978-83-65423-16-0
Liczba stron: 66
Format: A4
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzję