- O sklepie
- Sposoby płatności
- Katalog
- Regulamin
- Koszt dostawy
- Metoda Krakowska
- Blog Juniora
- ĆWICZENIA PAMIĘCI
- TAKI SAM-WSTĘP DO KATEGORYZACJI
- WCZESNA NAUKA CZYTANIA
- Laleczki w kropeczki i paseczki i nie tylko - doskonała pomoc :-)
- ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA
- ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZĘŚĆ 2
- GRAFOMOTORYKA
- ĆWICZENIA MYŚLENIA CZĘŚĆ 1 - KATEGORYZACJA
- ĆWICZENIA MYŚLENIA CZĘŚĆ 2 - WYKLUCZANIE ZE ZBIORU
- ĆWICZENIA MYŚLENIA CZĘŚĆ 3 - ANALOGIE
- ĆWICZENIA LEWOPÓŁKULOWE
- "Lustereczko POWIEDZ..."
- O rany, pokój sypialniany :-)
- DODAJ DO ULUBIONYCH cz. 1
- DODAJ DO ULUBIONYCH cz. 2
- DODAJ DO ULUBIONYCH cz. 3
- Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy... :-) o warzywach i owocach po Krakowsku :-)
- Nauka czytania - SAMOGŁOSKI
- Dlaczego Metoda Krakowska?
- Od stymulacji słuchu do autentycznych więzi rodzinnych
- SAMOGŁOSKOWY ZAWRÓT GŁOWY
- Kontakt
- Piszą o nas
- SZKOLENIA
ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA
Dobrze opanowana umiejętność analizy i syntezy ułatwia naukę czytania ze zrozumieniem i pisania, a jej ćwiczenia są ćwiczeniami lewopółkulowymi.


Sympatyczna układanka. Przy okazji powtarzamy wyrażenia dźwiękonaśladowcze, możemy dołożyć etykiety z nazwami zwierząt (czytanie globalne).

"Symetria" i polecenie: "Dołóż".

Materiał czarno biały. Układanie postaci ludzkiej z dwóch części.

Kolejno, utrudniamy zadania – tniemy obrazek na trzy, cztery i więcej części.

Materiał atematyczny i coraz więcej elementów.

Pomoce cięte po skosie. Kolorowe.

...i czarno białe (tu sprawdzą się np. pocięte kolorowanki i rysunki, które sami możemy zrobić)

Trochę inne ćwiczenie:

Atematyczne kolorowe, coraz więcej elementów itd. :)

A dlaczego nie puzzle?
Na zdjęciach Franio układa kotka. Obraca klocek, dopasowuje. Wie, że powinien tu pasować, ale analizuje cały obraz, tak aby klocek pasował. W analizie wzrokowej istotne są bowiem relacje między elementami układanki, obrazu.
Z puzzlami jest inaczej, element układanki bardzo łatwo dopasować, nie trzeba go obracać, bo wycięcia stanowią ogromną podpowiedź. Jest to forma miłego spędzenia czasu z dziećmi, ale niewiele wnosi do rozwoju malucha.

Ku pamięci! Pilnujemy, by maluch pracował dominującą ręką, no i siedzimy po prawej stronie dziecka ;)
Miłej zabawy!
Aleksandra Lashmann z synkiem Frankiem
∗Opis teoretyczny na podstawie "Stymulacja i terapia. Przygotowanie do nauki czytania". Agnieszka Fabisiak Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Ławczys. Wydawnictwo WiR
Zobacz też:
MENU BLOGA NAUKA CZYTANIA - SAMOGŁOSKI SAMOGŁOSKOWY ZAWRÓT GŁOWY TAKI SAM
ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.1 ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.2 GRAFOMOTORYKA
ĆWICZENIA PAMIĘCI KATEGORYZACJA WYKLUCZANIE ZE ZBIORU ANALOGIE
ĆWICZENIA LEWOPÓŁKULOWE PROGRAMOWANIE JĘZYKA LUSTERECZKO POWIEDZ .... O RANY POKÓJ SYPIALNY!
NA STRAGANIE W DZIEŃ TARGOWY 'ZNAJDŹ I POLICZ KOLORY' HAPE LALECZKI W KROPECZKI I PASECZKI
DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 1 DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 2 DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 3