Jak rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe u dzieci? Ćwiczenia i zabawy
Myślenie przyczynowo – skutkowe nazwano “klejem” poznawczym (M. Tomasello), bo nadaje spójność poznawczą i dzięki
Cena:
44,00 zł
Na stanie
HA005
3-7 dni
Z uwagi na dużą ilość zamówień czas może być nieco wydłużony, niż standardowe 1-3 dni.
Podziel się ze znajomymi!
to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 8 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek.
Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt – duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków.
Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię.
Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku poznanie pewnych procesów mających miejsce w przyrodzie (np. jak rosną pomidory lub owoce) i nauczy zachowania w wyjątkowych sytuacjach (np. pomagania chorym zwierzętom). Pomoże również poznać niektóre zawody (np. rolnika) i procesy (np. budowania domu, pisania i wysyłania listu).
Pomoc 8– elementowe historyjki obrazkowe, można wykorzystać do ćwiczeń analizy i syntezy wzrokowej, kiedy dziecko układa obrazek, który znajduje się po drugiej stronie planszy. W teczce A4 znajdą Państwo:
– zeszyt A5 – 8 stron
– 21 kolorowych plansz
– plastikowe kieszonki
Historyjki obrazkowe zostały przygotowane tak, aby bawić i uczyć.
Przed przystąpieniem do pracy dorosły powinien pociąć wszystkie plansze wzdłuż linii. W ten sposób otrzyma 63 obrazki, z których ułożyć można 21 historyjek.
Każdy obrazek w prawym górnym rogu jest oznaczony kolorowym symbolem, dzięki któremu łatwo można odnaleźć obrazki z jednej historyjki. Symbole mają trzy
kształty: kółko to historyjki łatwe, trójkąt – historyjki trudne, kwadrat – historyjki najtrudniejsze.
Dodatkowe zabawy z wykorzystaniem obrazków ( gdy bawi się jedno dziecko )
1. Dorosły wybiera po dwa kartoniki z każdej historyjki. Odwraca je obrazkami do dołu. Razem z dzieckiem gra w memory. Pary dobierane są na podstawie
kolorowych symboli.
2. Po ułożeniu i omówieniu dwóch historyjek dorosły pokazuje dziecku kilka przedmiotów ( lub obrazków, zdjęć, na których się one znajdują ). Dziecko segreguje
przedmioty w zależności od tego, z którą historyjką mu się kojarzą ( np. historyjka chłopcu – pudełko po tabletkach, termometr, chusteczki; historyjka o
sprzątaniu lasu – papierek po cukierku, pusta butelka, worek na śmieci ). wyjaśnia swój wybór.
3. Dziecko szuka w pomieszczeniu, w którym się znajduje, przedmiotów kojarzących mu się z historyjką. Wyjaśnia swój wybór. Dorosły może mu pomagać.
4. Dorosły daje dziecku dwa pierwsze obrazki. Dziecko je układa. następnie próbuje zgadnąć, co będzie na ostatnim obrazku. Gdy jego odpowiedź nie jest zgodna
z tym, co jest na ostatnim rysunku, dorosły mówi, że ta historyjka może mieć jeszcze inne zakończenie i naprowadza dziecko na prawidłową odpowiedź.
Na koniec dorosły pokazuje ostatni obrazek.
5. W trakcie opowiadania historyjki dziecko próbuje ruchem swojego ciała przedstawić sytuacje, o których mówi ( np. udaje, że bierze udział w zawodach w
bieganiu; pokazuje, jak należy się zachować, przechodząc przez ulicę ). Dorosły może podsuwać mu pomysły, jak zobrazować niektóre elementy. Sam
również może brać udział w ruchu ( np. dorosły udaje starszą osobę, której dziecko ustępuje miejsca ).
6. Dziecko wymyśla i rysuje własną historyjkę, którą dorosły potem układa.
Dodatkowe zabawy z wykorzystaniem obrazków ( gdy bawi się więcej dzieci )
1. Każde dziecko otrzymuje jeden kartonik. Maluchy wspólnie ( bez pomocy dorosłego ) ustalają kolejność i ustawiają się tak, aby powstała historyjka.
2. Grupa jest podzielona na dwie drużyny. Każda ma ułożyć inną historyjkę. Wygrywa drużyna, która pierwsza zrobi to poprawnie.
3. Dorosły wybiera 2 razy więcej historyjek, niż jest dzieci. Każde dostaje po 6 kartoników z różnych historyjek. Gra jest podobna do domina.
Pierwsze dziecko wykłada wybrany obrazek. Kolejne z przodu lub z tyłu powinno dołożyć pasujący do położonego przez kolegę lub położyć wybrany obrazek
z innej historyjki. Jeśli nie może wykonać ruchu, traci kolejkę. Gra toczy się do ułożenia wszystkich historyjek. Jest to trudne zadanie, które sprawdzi się w
zabawie ze starszymi dziećmi. Młodsze mogą grać w parach z dorosłymi.
Produkt 8-ELEMENTOWE HISTORYJKI OBRAZKOWE dostarcza wydawnictwo Harmonia.
W sklepie internetowym Juniora.pl skompletowaliśmy sporo rozmaitych pomocy logopedycznych GW Harmonia. Zestawy te są przeznaczone dla każdego, kto na co dzień jest aktywnie zaangażowany we wspomaganie rozwoju dzieci.
Firma Harmonia z powodzeniem funkcjonuje na rynku wydawniczym już 30 lat. Grupa Wydawnicza Harmonia to także ważne wydawnictwo naukowe publikujące liczne wyczerpujące temat opracowania dotyczące pracy terapeutycznej z niepełnosprawnymi dziećmi opracowane przez znanych specjalistów takich jak Carol Gray, Kate Wilde czy Shannon Green. Oferta firmy obejmuje także książki wielu polskich autorów takich jak: Małgorzata Barańska, Arkadiusz Maćkowiak, Kazimierz Słupek, Bogumiła Toczyńska i Iwona Tomasik. Jeżeli szukasz przydatnych informacji z obszaru nowoczesnych trendów w edukacji najmłodszych, warto poszukać wiedzy w książkach wydawnictwa Harmonia. Asortyment niniejszej marki znajdziesz w sklepie Juniora.pl między innymi w działach: pomoce edukacyjne – szkoła, poprawna wymowa, wydawnictwo Harmonia, grafomotoryka – ćwiczenie ręki oraz dyslekcja.
W sklepie Juniora.pl oferujemy kompleksowe zestawy niezbędne w terapii Metodą Krakowską. W razie kłopotów w znalezieniu niezbędnych materiałów serdecznie zachęcamy do kontaktu z naszymi sprzedawcami.
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 17,50 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 6580,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 3407,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 44,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 99,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 72,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 28,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 49,00 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 45,00 zł
Myślenie przyczynowo – skutkowe nazwano “klejem” poznawczym (M. Tomasello), bo nadaje spójność poznawczą i dzięki
Jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu? Jakie ćwiczenia możesz z nim wykonywać samemu w domu?
Obecnie wiele osób bardzo świadomie podchodzi do kwestii obdarowywania dzieci prezentami. Wiedzą, że nie warto
Autyzm jest neurozaburzeniem, oznacza to, że rozwój układu nerwowego przebiega w odmienny sposób niż zazwyczaj
Realizacja: Big Project & Nedio
W czwartek i piątek 15, 16 sierpnia mamy wolne.
Zamówienia złożone w te dni wyślemy po weekendzie. (poniedziałek 19 sierpnia)
* W tym okresie można składać zamówienia. Informacja dotyczy czasu wysyłki.
Sklep juniora.pl od lat zaopatruje placówki oświatowe w pomoce dydaktyczne, terapeutyczne i logopedyczne. Zawsze chętnie służymy pomocą w wyborze produktów i staramy się jak najbardziej ułatwić proces zakupu.