waluta:  
Katalog Juniora.pl
   pomoce logopedyczne okładka  
 Do pobrania:)
TAKI SAM-WSTĘP DO KATEGORYZACJI

Zaczynamy od przedmiotów.  Dziecko dopasowuje taki sam przedmiot . Mogą to być kubeczki, zabawki, klamerki, klocki, autka, liczmany, nakrętki, cukierki, a także ustawione na dywanie kręgle, czy piłki i wiele  innych przedmiotów, które są takie same.





Można także ćwiczyć: "Daj taki sam".



Nauka znaczeń, takie samo słowo : "Auto - auto. Lala - lala."



Kolejnym etapem jest dopasowywanie obrazka do przedmiotu. Dopiero kiedy dziecko będzie potrafiło to zrobić, można przejść do pracy na samych obrazkach.




Zaczynamy od obrazków tematycznych kolorowych, później tematycznych czarno białych. Możemy używać tu np. gier memo; naklejek piankowych; własnych rysunków, które możemy skopiować ;„kart Piotrusia” (jeżeli mają takie same pary); przez siebie stworzonych pomocy z gazetek reklamowych. Urozmaiceniem może być np. samodzielne wklejanie takiego samego rysunku do zeszytu.






Kolejno, wprowadzamy  materiał atematyczny kolorowy (np. figury geometryczne), potem czarno biały symboliczny (literopodobny)i samogłoski, a z czasem sylaby.






Zgodnie z zasadami terapii neurobiologicznej ćwiczenia "taki sam" powinny być wykonywane od lewej strony do prawej, po ówczesnym pokazaniu dziecku reguły zadania. Może to być utrudnione na początku pracy lub w przypadku dzieci z problemami ruchowymi - wtedy pracujemy ręką dziecka.
Wyjątkiem tej zasady jest sytuacja, kiedy dziecko otrzymuje do rączki pojedyncze obrazki do dołożenia.
Dziecko powinno pracować zawsze wybraną ręką, a terapeuta lub rodzic powinien siedzieć po prawej stronie dziecka:)
Ćwiczenia „ taki sam” to przygotowanie do nauki czytania, robimy je oczywiście równolegle z innymi elementami Metody Krakowskiej i zgodnie z etapem rozwojowym dziecka.

Miłej zabawy!


Aleksandra Lashmann z synkiem Frankiem








Zobacz też:

MENU BLOGA       NAUKA CZYTANIA - SAMOGŁOSKI     SAMOGŁOSKOWY ZAWRÓT GŁOWY       TAKI SAM  


 ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.1            ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.2               GRAFOMOTORYKA     


 ĆWICZENIA PAMIĘCI                     KATEGORYZACJA           WYKLUCZANIE ZE ZBIORU               ANALOGIE


ĆWICZENIA  LEWOPÓŁKULOWE        PROGRAMOWANIE JĘZYKA           LUSTERECZKO POWIEDZ ....      O RANY POKÓJ SYPIALNY!   



 NA STRAGANIE W DZIEŃ TARGOWY        
'ZNAJDŹ I POLICZ KOLORY' HAPE       LALECZKI W KROPECZKI I PASECZKI     
 


 DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 1              DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 2               DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 3        



Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.