waluta:  
Katalog Juniora.pl
   pomoce logopedyczne okładka  
 Do pobrania:)
ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZĘŚĆ 2

Najlepszym czasem prowadzenia stymulacji wzrokowej dziecka jest drugi, trzeci i czwarty rok jego życia. Wówczas dziecko spostrzega (odbiera znaczenie), następnie aktywnie spostrzega (szuka elementu, różnicy itp.) oraz aktywnie spostrzega w działaniu (uzupełnia obraz, układa według wzoru, tworzy wzór).

Przedstawione na zdjęciach grupy ćwiczeń analizy i syntezy wzrokowej to tylko przykłady i mają różny stopień trudności: od kolorowych tematycznych po materiał atematyczny czarno biały.

Zaczynamy:

1. Taki sam



2. Układnie obrazu z części - Analiza i synteza wzrokowa cz.1


 3. Uzupełnianie brakujących elementów obrazu.




„Czyja głowa, czyj ogon?”




 
To także rysowanie brakujących elementów obrazu.




 Szukanie poszczególnych elementów dużego obrazka.

 





"Cienie"

 







4. Wyszukiwanie różnic.




Tu obrazki różni jeden szczegół.



5. Odwracanie obrazków.




6. Identyfikacja odwróconego obrazu.




7. Układanie wzorów z klocków.

"Ułóż auto."


„Ułóż tak samo”.




Układanki lewopółkulowe.




Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej poprzedzone są etapem, w którym nawiązujemy kontakt wzrokowy z dzieckiem i utrzymujemy wspólne pole uwagi. Ten etap jest utrudniony a nawet niemożliwy do osiągnięcia u dzieci z problemami rozwojowymi, które często oglądają telewizję, korzystają z komputerów, smartfonów i tabletów.
Dlatego dzieciom z opóźnionym rozwojem mowy oraz z zaburzeniami rozwojowymi nie należy dawać do zabawy  elektronicznych zabawek oraz urządzeń wysokich technologii (smartfonów, tabletów).

Jak zawsze: pilnujemy wybranej rączki, siedząc po prawej stronie malucha, który zadania wykonuje (analizuje) od lewej do prawej ;)

Miłej zabawy!
 
 
 
Aleksandra Lashmann z synkiem Frankiem

Opis teoretyczny według książki prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek, „ Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci”,  str. 389-392, str. 90-94, Wydawnictwo Omega Stage Systems – Jędrzej Cieszyński
 







Zobacz też:

MENU BLOGA       NAUKA CZYTANIA - SAMOGŁOSKI     SAMOGŁOSKOWY ZAWRÓT GŁOWY       TAKI SAM  


 ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.1            ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA CZ.2               GRAFOMOTORYKA     


 ĆWICZENIA PAMIĘCI                     KATEGORYZACJA           WYKLUCZANIE ZE ZBIORU               ANALOGIE


ĆWICZENIA  LEWOPÓŁKULOWE        PROGRAMOWANIE JĘZYKA           LUSTERECZKO POWIEDZ ....      O RANY POKÓJ SYPIALNY!   



 NA STRAGANIE W DZIEŃ TARGOWY        
'ZNAJDŹ I POLICZ KOLORY' HAPE       LALECZKI W KROPECZKI I PASECZKI     
 


 DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 1              DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 2               DODAJ DO ULUBIONYCH CZ. 3        

 




Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.